Hvad er forskellen på PA kontrol?

M

mckinson

Guest
Hvad er forskellen betwwen nuværende kontrol og spænding kontrol for PA kontrol??Der styrer måde er bedre?

BJT er løbende controled enhed
FET er spænding-controled enhed

Med Forsyningsspænding Control, opkøber eller drain driftsspændinger de sidste par forstærker etaper kontrolleres.Dette begrænser spænding swing af RF magt transistorer.
Fordele:
- Udgangseffekt er forudsigelig efter en enkel kalibrering
- Hvis der er TDMA (GSM) den sprængtryk skabelon (effektområde versus tid) kan let formes
- Kontrol af PA er muligt over et bredt dynamikområde
Ulemper:
- En regulator (MOSFET) er påkrævet for at skifte det store udbud nuværende, tilføje størrelse og pris.Den MOSFET har også op til 100 milliohm af resistens, hvilket reducerer det samlede systems effektivitet.
Designere vil undertiden anvende forsyningen spænding kontrol arkitektur i design, som allerede har behov for en ekstern MOSFET skifte i foedeledningen.Men i design ikke at tilbyde en ekstra MOSFET, brug af den leverede spænding kontrol tilgang vil sandsynligvis være undgået.

Supply Current Control det bruge en modstand til forstand den nuværende.
Hvis udgangseffekt versus strømmens karakteristisk er kendt for en given PA, den udgangseffekt kan nøjagtigt indstillet.
Fordelen ved denne konfiguration er mulighed for at integrere de effektbegrænsning kredsløb på samme chip med PA,
idet kun den forstand modstand eksterne.
Ulemper:
- Power tab på mere strøm niveau på grund af spændingsfald på tværs forstand modstand.
- Limited dynamikområde på grund af lav følsomhed med lav effekt niveauer.Spændingen på tværs forstand modstand bliver lille i forhold til støj og offset driftsspændinger fejlen forstærker
- Sense modstand bør temperaturen stabil og i stand til at håndtere den store strøm, hvilket kræver en relativt stor overflade-mount komponent.

hilsen

Tak dit svar.Jeg design mobil-telefon. Når jeg teste strøm på PL 15 i DCS band, roll off af strøm er meget stor, om 3.6dbm mellem CHN512 og CHN885.I test impedansen fra PA til FEM, at der er meget tæt på 50ohms.PA er løbende kontrol.
Hvordan kan jeg gøre?Kan du give mig nogle råd?

Hej
Først og fremmest så glem ikke den spec GSM11.10 eller 05.05 tillade i DCS for PCL15 en gennemført magt tolerance på /-5dBm fra nominelt.
Udføres udgangseffekt roll-off på tværs frekvens er normale, men 3.5dB er for meget.Kontroller output matche, eller hvis denne er integreret i den PA kontrol (ved hjælp af netværket Analyzer) for parasitaere resonans's mellem PA produktion og antennetilslutning (tilkoblings, LPF, switchplexer, diplexer, TL etc).

Held og lykke

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back