J
Jackwang
Guest
Jeg finder, at det bliver brugt af mange RF kredsløb design, men jeg kender ikke dens virkelige betydning. Jeg vil også gerne vide, hvordan man udfylder det? Kan du hjælpe mig?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Du har ret i den forstand, at fuld-bølge metoder til at analysere struktur, hvis størrelse i sammenlignelige med bølgelængde. Men hvis størrelsen er meget, meget større end bølgelængden (over 50x50 bølgelængder), så den beregningsmæssige omkostningerne ved fuld-bølge metoder er for høj og ikke-fuld-bølge metoder såsom geometrisk optik (GO), General Theory of Diffraktion (GTD). Derfor vil jeg hellere sige: Størrelse nedenfor 0.01λ: Quasi-statiske eller statiske metoder. Størrelse mellem 0.01λ og 50λ: Fuld-bølge metoder. Størrelse ovenstående 50λ: Ca. optik-lignende metoder (GO, GTD, UTD ...)Full-bølge analyse er ofte bruges til at analysere elektrisk-store strukturer (fysiske størrelse er meget, meget større i forhold til bølgelængde), med andre ord, gør høj frekvens analyse. Nogle berømte fuld-bølge løsere er: Ansoft HFSS, CST Microwave Studio