Hvad er fuld bølge analyse?

J

Jackwang

Guest
Jeg finder, at det bliver brugt af mange RF kredsløb design, men jeg kender ikke dens virkelige betydning. Jeg vil også gerne vide, hvordan man udfylder det? Kan du hjælpe mig?

Hej, En enkel forklaring, der letter forståelsen er: fuld bølge analyse er at løse det komplette sæt af Maxwells ligninger uden nogen forenklende antagelser. Normalt felter, der er beskrevet ved ligningerne er time-variant/frequency-dependent. Sammenlignet med fuld bølge analyse er nogle metoder, såsom Quasi-statisk analyse, hvor Maxwells ligninger er forenklet første (felterne er antaget time-invariant/frequency-independent). Full-bølge analyse er ofte bruges til at analysere elektrisk-store strukturer (fysiske størrelse er meget, meget større i forhold til bølgelængde), med andre ord, gør høj frekvens analyse. Nogle berømte fuld-bølge løsere er: Ansoft HFSS, CST Microwave Studio Quasi-statiske analyse er velegnet til elektrisk små strukturer (normalt phsical størrelse antages at være mindre end 1 / 10 bølgelængde eller 1 / 6 bølgelængde eller ... afhænger af applikationer Som det kan ses fra en masse lærebøger). En af de mest berømte Problemløser er: Ansoft SpiceLink som også er kendt som Q2D/Q3D Håber det hjælper. Med venlig hilsen

[Quote = Jackwang] Jeg finder, at det bliver brugt af mange RF kredsløb design, men jeg kender ikke dens virkelige betydning. Jeg vil også gerne vide, hvordan man udfylder det? Kan du hjælpe mig [/quote] enkel forklaring:? Fuldbølge: overvejer alle felt komponenter: Ex, Ey, Ez, Hx, Hy, Hz kvasistatiske (som eksempel af ikke fuld bølge én): kun en komponent anses for at være dominerende. Forestil dig at du har mikrostrip linje i XY planet -> så Ez komponent er dominerende i substrat regionen. Du udelade Ex og Ey og fremskynde beregningen Greetz eirp

HI, din forklaring er meget nyttigt for mig. men, jeg har et nyt spørgsmål, hvis jeg ønsker at designe et filter med hårnål struktur, jeg vil gerne vide hvordan man kan simulere kobling koefficient mellem de to hårnål, om du vil bruge fuld bølge EM simulering eller kvasi-statisk analyse. Håber at få din hjælp! venlig hilsen.

Med hensyn til dit kobling problem: Hvis dimensionerne af benene, og afstanden mellem dem er meget mindre end en bølgelængde, kan kvasi-statisk gøre arbejdet. Se Ya.

Jeg tror, Prof. Dr. Rolf Jansen indført begrebet fulde bølgen tilbage i 1970'erne. Jeg foretrækker at bruge udtrykket "komplette EM analyse", fordi det er forvirrende at prøve at tænke på, hvad en "delvis bølge" analyse kunne være. Men "full-bølge" lyder virkelig cool.

Full-bølge er bedst defineres som en modsætning til statiske og quasi-statiske metoder. Statisk betyder forenkling af Maxwells ligninger, således at der ikke er nogen kobling på alle mellem E og B felter: ε div (E) = ρ curl (B) = μ J med kvasi-statisk, en form for kobling mellem B og E er behandlet: E feltet genererer konventionel strøm i ledende materialer (Ohms lov), og så er denne konventionelle nuværende tilføjer til den eksterne J stimulus og genererer B i den normale (Biot-Savarts) måde. krølle (B) = μ (Jexternal + σE) I både statiske og quasi-statisk, den tid afledte vilkår i Maxwells ligninger er sat til nul. Med andre ord er den forskydning nuværende begreb, at Maxwell føjet til Amperes lov sat tilbage til nul og Faradays lov bliver: curl (E) = -dB/dt = 0 I modsætning hertil fuld bølge løsere overveje hele tiden afledte koblingen vilkår i Maxwells ligninger skal være begrænset. Ved høje frekvenser, hvor Faradays lov og fordrivelse nuværende er væsentlige, må man investere i den beregningsmæssige bekostning af en fuld-bølge løseren til at få nøjagtige resultater. Med venlig hilsen - Colin Warwick [url = "http://Signal-Integrity.TM.Agilent.com"] High Speed Digital blog [/URL]

Full-bølge analyse er ofte bruges til at analysere elektrisk-store strukturer (fysiske størrelse er meget, meget større i forhold til bølgelængde), med andre ord, gør høj frekvens analyse. Nogle berømte fuld-bølge løsere er: Ansoft HFSS, CST Microwave Studio
Du har ret i den forstand, at fuld-bølge metoder til at analysere struktur, hvis størrelse i sammenlignelige med bølgelængde. Men hvis størrelsen er meget, meget større end bølgelængden (over 50x50 bølgelængder), så den beregningsmæssige omkostningerne ved fuld-bølge metoder er for høj og ikke-fuld-bølge metoder såsom geometrisk optik (GO), General Theory of Diffraktion (GTD). Derfor vil jeg hellere sige: Størrelse nedenfor 0.01λ: Quasi-statiske eller statiske metoder. Størrelse mellem 0.01λ og 50λ: Fuld-bølge metoder. Størrelse ovenstående 50λ: Ca. optik-lignende metoder (GO, GTD, UTD ...)

Hej alle Emnet og svar blev excellent.thank dig

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back