Hvad er IC designer's fremtid?

W

wkong_zhu

Guest
Som årene gik, hjernen ikke er så godt som før, hvis altid designning, hvad
er fremtiden for en IC designer?

Jeg ved ikke, faktisk.Jeg er stadig bekymret over, hvad u sagt!måske alle burde vælge et job, som han gerne gør, og interesseret i at gøre!Videnskab i vores tid er mere diffult at forstå end før!hvis vi koncentrerer os om ét punkt i hele videnskab!Det er nok!men en udvikler tjene penge meget lidt at kun opfylde nogle nødvendige lever!

Der er mange faser i IC designe fra system arkitekt planlægning, RTL kodning, syntese, P & R og STA.ikke at nævnte kontrol er et andet stort område, der skal udforske.Der er masser af plads til en fremtid i IC designe.

feel_on_on, tror jeg du har ret, Renterne er vigtigt.Jeg har mange interesser, herunder videnskab.

I en IC designer karriere, han kan have behov for at lære mere end 3 sprog, C / C ,
VHDL / Verilog / system_verilog, og par andre EDA værktøjer / sprog, at meget begrænset en designer til expoit mere hans / hendes kapacitet på andre områder.Sigh!

Jeg tror, i Nano aldre, de tekniske barrierer vil blive højere og højere.Men
evnen til at håndtere et komplekst system, design / teknik og få succes, bør være mere og mere vigtigt!

IC designer skal arbejde at skrive kode og verifikation af koder og gøre Analyse af kodning særlige og nye metode for at få bedre godt design

undersøgelse og fortsætte med at studere en bred vifte af emner: kredsløb design, signalbehandling, digital kommunikation.

fremtiden vil blive system orienteret, kræver ingeniør til at vide en bred vifte af emner i et felt (for eksempel i mikroovn, filtre, enheden fysik, transistor plan design, materialer, kommunikation teori).

skal være mere kreative og altid læring.tage kurser i emner interessante for dig, mens du arbejder.lære at tænke kreativt, lære hvordan man lærer og lærer at lære.elsker, hvad du gør det, finder noget, du elsker og gøre det.

ændring er alle omkring os og er konstant, altid lære række forskellige emner.

Unfortunatelly, er der ikke meget tid til læring i dage fuld af time-to-market preasure.Og nye generationer kommer hvert år, bedre udstyret med viden til nye indvinding plan anvendes i IC design, så os.
Vi kunne gøre 2 ting:
- Indrømme, at vi ikke kunne konkurrere mere, forsøger at tjene så mange mange som vi kunne i sidste par år og tidlig pension (du ved, hvad det lyder ikke så slemt)
- Konstant lærer med passion (prøv at gøre det i arbejdstiden, ikke sacriface familie tid).Erfaringerne vil blive altid vigtig faktor.
Jeg tror ikke, at vores karriere vil blive nogensinde, at kort som du kan spille basketball i NBA, men det blev mere kortere og kortere.

Tak til alle.Jeg bruger hele dagen simulation, skrive kode og debug.Jeg har interesse i DSP, og Programing sprog, men jeg har ikke tid i dem, jeg bruger EDA værktøjer hele tiden, simulation, debug, syntese, formelle kontrol, sted og rute, STA.Jeg føler, at jeg ikke kan være kreative i at gøre det.

Andromeda,

Du har ret - der er lidt tid.Men i dagens globaliserede verden er du nødt til at virkelig elsker, hvad du gør, og virkelig har en passion for det, eller markedskræfterne vil ødelægge dig.
Jeg er ikke enig med globalisering, men hvad andre muligheder har vi?Jeg mener, at karriere vil blive kortere ligesom nba atheletes, baseball spillere, fodbold / soccer spillere, da unge er, hvad der er nødvendigt - energi evnen til at arbejde hårdt og længe timer - når du rammer 40 eller ældre - vil folk alder diskriminere du!så du er nødt til at bevæge sig ind i forvaltningen, gøre MBA eller komme ud af det område, helt ligesom professionelle idrætsfolk gøre efter 40-45!

også inden for halvledere er fuldmodent graduate grad er altid nødvendigt, selv PhD da de fleste mennesker har undervisningen!

Jeg tror ASIC ingeniører vil blive inddraget i software / OS / drivers designe eller endog DSP program udviklingslandene.

You know, we're in a SOC time.

ingeniører på dette område ikke design blokke eller kredsløb længere, vi designer komplekse systemer, som kræver viden på mange områder.

det er grundlaget for "system på en chip" eller "i en pakke"

Vi designer halvleder systemer og ikke halvleder-chips længere.

Jeg er en ny designer, tror jeg,
at min måde er stadig lang.

sort viden er nødvendig for at overleve i den nuværende IC karriere.medføre komplekse system kræver denne kapacitet.

Fremtiden er ikke dårlig bare anderledes.

syntese vil med tiden komme til analog siden
FMO'er nedenfor 0.5um skalaer samme og kan gentagelig: modeller er alle skalerbare.

næste, mere matematik er nødvendig for signalbehandling og fase domæne forarbejdning.

ikke får mad, får travlt!

som for mig, jeg kan kun forsøge mit bedste for at gøre aktuelle projekt lige nu

Åh,
det er svært at image, hvad vores liv vil blive,

måske kan du ved en lille restaurant i fremtiden,

når alt kommer til alt, everyboy skal spise noget dagligdags.
wkong_zhu wrote:

Som årene gik, hjernen ikke er så godt som før, hvis altid designning, hvad er fremtiden for en IC designer?

Jeg er træt af forskuddet for elektronik og PC technology.future er diming, ønske alle af os har en god krop!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back