Hvad er "jord"?

W

williamchia

Guest
Hej alle, Beklager men jeg er stadig ikke sikker på, hvad er det? Jeg laver et kredsløb at blinke 2 LED-lamper, og jeg bruger kun ét 9V batteri. "+" Af batteriet er possitive og "-" er negativ (obviously. ..), hvad er så gound? Er de "negative" betyder jorden i dette tilfælde? Kredsløbet er vedlagt (taget fra: http://members.home.nl/b.vandam/lonely/pagina000.html ) Jeg bruger 7805 til at styre output til +5 V. I første omgang jeg forbandt ben 12 og 31 til negativ, men lysdioderne ikke lyser. Når jeg afbryder dem fra det negative, skal du gøre lysdioder lyser, men ikke flash (de skal). Hvor skal jeg tilslutte pin12 og 31 til? Ground? Men hvad er "gound"? Mange tak! Eventuelle kommentarer eller hjælper er værdsat! Regards, William

Ja, Ground middel-ve for en enkelt magt supplyand er forskellig for dobbelt strømforsyning. hvad u vil bruge er en enkelt strømforsyning. Ok, først og fremmest i IC7805, tilslut PIN2-til-ve og ureguleret + ve spænding til Pin1 og pin3 er reguleret +5 V forsyning. (Pl. henvise blad af 7805), og hvad du bruger, er en microcontroller og det skal programmeres / brændt ved hjælp af en computer og en programmør hardware tilsluttet pc'en. Du kan bruge en 555IC at blinke 2 lysdioder skiftevis, og hvorfor gå til microcontroller.

Hej pravardhan, Mit endelige mål er at bruge microcontroller til at gøre analog digital konvertering og sende data til pc. Jeg er bare teste den på simple projektet først .. og det er så trist, at ... Jeg kunne ikke selv gøre de to lysdioder blinker ... Jeg har brugt microcontroller programmør og overføre hex fil givet fra hjemmesiden til min microcontroller. Theoritically, vil kun LED på pin 38 og 37 flash, men nu er tilfældet, er de dont flash, men bare lyser, når jeg afbryder ledningen på ben 12 og 31 fra det negative. Jeg har undersøgt kredsløbet og alt .. de synes okay .. Regards, William

Bedre ting er brug PIC16F84A og dens meget nemt, og du vil mange projekter og kredsløb for denne microcontroller. Får du nogen fejl under programmering af microcontroller ????? Eller søg noget andet site for nogle programmer, og jeg tror ikke de programmer, der gives på webstedet u nævnt.

Det virker nu! Tak! Problemet er .. godt ... på batteriet ... (Efter at have kæmpet i 3 dage forsøger at finde ud af, hvad der gik galt) Anyways, takket være en masser, pravardhan. Regards, William

Elektronik midler som at kun. For en mere sikker side købe en adapter fra 1.5Volts til 12volts og det er mere økonomisk.

Faktisk er jeg ikke helt sikker. batteriet var i orden, fordi når jeg testet med multimeter, der i realiteten var 5V kører i kredsløbet. Jeg ved ikke, det bare virker, når jeg ændrer et andet batteri ...

Var du bruger et 9V batteri? Jeg tror, kredsløbet afhænger Nuværende også og ikke kun på spænding. Jeg anbefaler ikke at bruge en 9Volt batteri.

ja, 9V batteri. Hvad mener du recommand for strømforsyning? Jeg bruger batteri, fordi de er billige og andre strømforsyning ser ud til vil koste en masse. ok, nu er jeg prøver det program, som jeg skrev for mikrokontroller * BEDE *...

En adapter eller Eliminator er bedst. Eller du kan bruge 4 AA-batterier for at få 6volts. Eller hvis du ønsker at bruge et 9V batteri, så køb et alkalisk batteri, som Energizer eller Duracell.

Ground er et referencepunkt for dit kredsløb, hvorfra u kan begynde at analysere ur kredsløb.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back