Hvad er længden af ​​Diffusion effekt?

A

ajaytronic

Guest
Kan nogen forklare, hvad er LOD (længde af diffusion) EFECT rigtigt, vi står over for dette problem i lavere teknologi (90 nm & nedenfor). Hvordan vi beslutter matchende pattering med overvejer LOD. Jeg ved bare, om det er, vi deler dummies transistor til vigtigste at bekæmpe dens virkning, så dens stigninger sin LOD. Pls korrigere mig, hvis jeg worng. Hvis nogen har relaterede papirer eller dokumenter, pls dele det.

skyttegravene do mekanisk stress på MOS forårsager ændringer i MOS adfærd efter, hvor langt den er fra renden så bruge dummy fingre nedsætte denne effekt årsag u sætte fingrene langt fra renden, mens du bruger multiplikatorer er bedre forårsage alle de MOS vil have samme stress (bedre matchet)

Du kan kalde denne effekt også STI (shallo skyttegrav isolation effekt). På grund af denne strømmen i NMOS og PMOS transistorer blev udført. At avoide denne effekt i layout, du er nødt til at avoide klipning de aktive regioner for de matchede par som de nuværende spejle, diff par ... i otherwards prøve Usig enkelt eller doubre fingure anordninger til matchende formål. Brug ikke mere end 2 eller 3 fingures i layoutet specielt for de nuværende spejle og diff pairs.If u kan opretholde enkelte finfures hele vejen får du de ekstraherede sims tæt på dine skemaer.

Hej Alle, Tak for hjælpen. kan nogen forklare LOD matcing. lsuppose A er der 3 finger & B er at have 4 finger med samme W / L. Hvordan vi vil matche det. Kan vi bruge delte efterligninger af minimumslængde (tilladt ved teknologi) her.

Jeg formoder, at du ikke ser på det link jeg indsendt ... Plz tjek på side 7 for svaret på dit spørgsmål ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back