Hvad er maksimalt mulige gevinst på foldede cascode opamp med 180nm CMOS-tech.

A

ASHUTOSH RANE

Guest
HI venner Jeg er at designe den foldede cascode opamp. Jeg får maksimal gevinst på opamp til 46 dB ..! @ L = 900nm og VDD = 1,8 .... hvis dette er den eneste gevinst kan opnås så hvad der er godt at gennemføre for at øge forstærkning op til 70 dB 1) forstærkning øge 2) at tilføje endnu en etape min GBW krav er 50MHz og SR er 30v/usec.....what gør jeg venligst foreslå mig tak på forhånd: -?

Hvad er L = 900nm? Jeg tror du har adgang til langt mindre længder i denne proces, eller bruger du nogle højere spænding FET? at få 60-70dB fra et foldet cascode bør ikke være et problem, hvilke krav der begrænser dit design, kan du forklare? hvad er din GM, Cload, Rout?

øge længder på output gren til at skubbe op output modstand. Brug mindre strøm i output gren du kan med hensyn til din hastighed begrænsninger. Jeg tror, ​​det vil øge din gevinst. Hvis det ikke er nok, brug få styrke.

u bør være i stand til at ramme 70dB vinde nemt med foldede cascode design .... 46dB lyd likeu dont have transistorer forudindtaget korrekt. bruger 5-10 gange minimumslængde for nuværende kilder / jernbane-enheder og 2-3 gange minimum L for din cascodes. Dette vil give u god udgangsimpedans.

hi DGNANI .... Thanx for ur forslag .... jeg har uploadet det billede, som definerer alle detaljer i mit design NODE spændinger, og drift punkt af transistor ..... CLoad Jeg har ikke brugt ... Den Rout er lig med 3,4633 M ohm hvis jeg beregner teoretisk fra simulator opnået GM og GDS værdier af transistorer i mit design .. også samme måde jeg får samlet gevinst på tæt ved 7K ..... GM er 2.15mi har vedhæftet skærmbilledet for design så lad mig det vide, hvor jeg gik galt ........

Hej Braski hvor meget mindre strøm jeg kan bruge i design til at få høj ydelse modstand?

kigge på din skematisk, vil jeg anbefale du forsøger at have lige strømninger i sammenfoldet cascode gren og i input transistorer. og samtidig have lave strøm generelt forbedrer få det dårligt, når u har gode dræbte sats krav. input diff par GM kan øges ved at øge W / L-forhold, vil dette skubbe transistorer tæt på sub-tærsklen og giver gode gm for lavere strøm. strømmen i NMOS aktuelle kilde (M21) vil blive fastlagt direkte fra dræbte sats, så du vil vide den mindste strøm, man har brug for i diff par, så få den størst mulige gm ud af det ved at øge W / L. resten af ​​tingene vil let falde på plads. en god praksis er for design en god skævhed kredsløb til skævhed alle aktuelle kilder .. det er meget bedre end at bruge DC-kilder og giver påvirke.

- Overveje at ændre sluttrinnet cascoded NFETs (M4-M13, M12-M14) i et spejl konfiguration, vil denne stigning vinde ved en faktor på to og giver også andre fordele - sluttrinnet nuværende vil blive fastlagt af dræbte sats begrænsninger, som igen afhænger af output kapacitans kan du stadig øge produktionen modstanden ved at øge gm af cascoded FETs - M18, M17, M1, M2 - for diff pair kan du øge W / L for at skubbe dem i retning af svage inversion - du har virkelig høj GM på PFET M1 M2, hvilket antyder også høj GDS; høj GM på M1-M2 køber ikke meget, så ofre det til en lavere GDS, lavere GDS i det mindste indtil det matcher GDS af den symmetriske par M14- M12 Lad os vide, hvordan det går ...

Hej Braski hvor meget mindre strøm jeg kan bruge i design til at få højt output modstand
følge dgnani råd?! du nødt til at overveje din GBW og dræbte sats begrænsninger!

følg dgnani råd! du nødt til at overveje din GBW og dræbte sats begrænsninger!
Hej Braski, sorry for ikke at nævne ... med laveste nuværende jeg mener strøm i produktionen gren af ​​foldede cascode forstærker ..... for at få højt output Resistance, hvor meget lav værdi, vi kan bruge?

- overveje at ændre sluttrinnet cascoded NFETs (M4-M13, M12-M14) i et spejl konfiguration, vil denne stigning vinde ved en faktor på to og giver også andre fordele - sluttrinnet nuværende vil blive defineret af dræbte sats begrænsninger, som igen afhænger af output kapacitans kan du stadig øge produktionen modstanden ved at øge gm af cascoded FETs - M18, M17, M1, M2 - for diff pair kan du øge W / L til skubbe dem i retning af svage inversion - du har virkelig høje GM på PFET M1 M2, hvilket antyder også høj GDS; høj GM på M1-M2 køber ikke meget, så ofre det til en lavere GDS, lavere GDS i det mindste indtil det matcher GDS af den symmetriske par M14-M12 Lad os vide hvordan det går ...
Hej Tak RE masse dgnani, for alle forslag, My-opamp design Målet er at designe en differential opamp, så kan ikke bruge de nuværende spejl til (M4 -M13, M12-M14 ).... selvom jeg har brugt ekstern nuværende påvirke FTT for (M4-M13, M12-M14 ).... -Jeg har grundlæggende tvivl om ..... min nuværende gennem M1 og M2 er høj, så GM er gået højt ... nu .... Hvordan man kan reducere GM, og GDS af M1 og M2?

hvis GDS af M1-M2 er stor i forhold til M12-M14, vil M1-M2 bestemme output modstand dermed DC gevinst: Hvis det er din sag, den enkleste måde at sænke GDS ville være at øge L, skal du muligvis justere spændingen til at sørge for at alt bliver i mætning

Hej brødre, Hvor meget får vi skulle få fat i Foldeing knude opamp, der er på drain af M1 og kilde til M18 ..... Jeg får samlingsregering vinding på denne node ...... er det tilfældet for foldede cascode design??

gevinsten ved at folde node er faktisk trans-konduktans gevinst (id = GM (indgang) * VIN) u har en differentieret ydelse, u behov CMFB (common mode feedback) for at holde produktionen defineret ellers output node vil glide som den er høj impedans node. u kan bruge et ideal CMFB og bruge ekstern belastning kondensator.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back