Hvad er max. tilladte værdier af R, L og C på chip?

K

knack

Guest
Hej, I design af en komplet PLL på chip med 130nm teknologien, er, hvad den maksimale / minum tilladte værdier af on-chip modstande, kondensatorer og spoler (R, C og L) .. Desuden er der nogle vanskelige måder at tilsidesætte disse værdier (f.eks MOS modstand og en kondensator i stedet for poly R og MIM cap ... osv..) Tak:) - Knack

Også, er der nogle vanskelige måder at tilsidesætte disse værdier (f.eks MOS modstand og en kondensator i stedet for poly R og MIM cap. ... Osv.)
MOS cap kan bruges i LPF sektion, og modstande skal bruge poly type (årsag den har lavere værdi af Spænding koefficient (VC)) og som regel modstand området er lille i forhold til MOS cap., så der er ingen grund til at erstatte det med MOS modstand.

Max. RLC afhænger af loop ligninger til at give nok fase margin. Bortset fra det, alle andre parametre er minimal betydning. Man kan coz vælge at vælge MOS modstand og en kondensator, ville imidlertid netop variationen være ganske stor, og du behøver at forlade margin for design alene.

FThank jer alle, men det lader til, at du stadig ikke få, hvad jeg gerne vil vide .. Fra Deres svar, hvis jeg ikke kender, kan jeg gå til at bruge en 1μF om Chip kasket og 1MΩ modstand !!!!!!!!!! Jeg ønsker numeriske værdier typiske: D Thanks Cheers, - Knack

First off Jeg går ud fra du mener lave frekvenser eller @ DC. Tingene kan ændre sig drastisk ved høje frekvenser. For det andet bør du gå til din 130nm Design Manual og se op, hvilke typer af Passive er tilladt for din proces. (MIM, VNcaps, NFETcaps for blot at nævne nogle få typer af kondensatorer). Designmanualen vil give dig ligninger for hvordan man beregner værdien af din passive element som en funktion af området. Næste regne ud, hvor meget område, du kan affald på passive elementer. Hvis du ønsker at tage gøre hele din chip til en kæmpe spole go for it. Spørg Intel til at gøre dig til en 45nm, 12 tommer wafer cap! Således kan vi ikke fortælle dig, hvad max størrelser er, det hele handler om handler offs. Her er nogle tommelfingerregler: 1nF er virkelig stort for caps 10kohms eller mindre for modstande 10NH for spoler Næste ting at overveje, er, at næsten enhver passiv kan forfalskes (crappy fingerede) med transistor. Lang kanal længde transistorer til Mega-ohm modstande, som er inductor erstattet med transistorer i tank oscillatorer, og meget mere tricks. Cheers, Hemlock

Afhænger af teknologien, størrelsen af chippen .. Men generelt værdier bør være lille ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back