Hvad er Precharge funktion i SDRAM?

A

ahgu

Guest
Jeg forstår ikke Precharge? Jeg ved det anvendes til lukkede en række i banken, mht. til den aktive? Men hvad er dens formål i det lave niveau elektronik? Også hvad er dens brug? skal jeg gøre, hver gang jeg gør en læst i træk og ønsker at læse den næste række, jeg er nødt til at Precharge den første række først og derefter flytte til den anden række? eller kan jeg bare ignorere det? kun gøre det i initialiseringen. tak Ahgu

Hej ahgu: Precharge er Avery importment trin, før du læser en anden række i DRAM og SRAM. I DRAM, vil Precharge slukke aktive ord line og Precharge bit linje par til klar tilstand. Hvis du ignorerer denne procedure, vil BL og BLB har nogle spænding forskel. Efter opladning deling, spændingen forskellen måske ikke vil være stor nok til fornuft forstærkeren til fornuft. Det vil være mislykkes.

thnks muakrom hvis u har mere info i (auto refresh & selv opdatere), der derefter kan sende im på naresh850 at gmail

SDRAM dybest set bruger Pseudo NMOS logik, hvor der vil være statisk effekttab når bestemt række ikke er valgt. For at undgå dette alle rækker er Opladte til Vdd og RDe implementeret logikken bliver Dynamic Logic dybest set. Se Semiconductor Tekst (Sedra for ex.)

Precharge funktion er at skrive en hel række data i SDRAM hukommelse bank. Hvis du åbner en ny række uden Precharge en åbnet række, vil data i den forrige række tabt. Med venlig hilsen [quote = ahgu] Jeg forstår ikke Precharge? Jeg ved det anvendes til lukkede en række i banken, mht. til den aktive? Men hvad er dens formål i det lave niveau elektronik? Også hvad er dens brug? skal jeg gøre, hver gang jeg gør en læst i træk og ønsker at læse den næste række, jeg er nødt til at Precharge den første række først og derefter flytte til den anden række? eller kan jeg bare ignorere det? kun gøre det i initialiseringen. tak Ahgu [/quote]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back