Hvad er pupose af diode i diagrammet?

A

angy

Guest
Jeg tænkte på, hvad der er brug for at tilføje 1N4148 diode i circuit.Cant vi direkte forbinde emitter til stel. Denne type design har været anvendt i mange kredse.

Måske forfatteren kan lide at starte fra 1.8V end 1.2V. Man tror måske, at dioden er tilføjet som en beskyttelse mod et muligt omvendt polaritet, da VEB (fra E til B) opdeling er sædvanligvis lav. I dette tilfælde er det bedre at bruge en diode med en højere opdeling spænding end 100V. På den anden side er det bedre at tilføje en modstand ved indgangen basen som 1K eller 2K2 f.eks. Kerim Redigeret: Da de 4 begrænsende nuværende modstande har samme værdi, kan man mærke en svag lysstyrke forskelle. LED_1 har den højeste brigthness, LED_4 de laveste på grund af den højere spænding på kollektor af sin transistor.

Det bør arbejde med det kortsluttede ud. Den eneste grund jeg kan se, for det er at give den en ekstra 0.6V starte tærskel. Hvorvidt dette er at overvinde følgerne af lækage i transistorer eller linearisere trin, er det usikkert. Brian.

Hvad er formålet (anvendelse) af at tilføje diode D1 i figuren. Er det for at beskytte mod støj [SIZE = 1 ]---------- Indlæg tilføjet klokken 10:00 ---------- Forrige post var på 09:59 ----------[/SIZE] [/color] Hvad er formålet (anvendelse) af at tilføje diode D1 i figuren. Er det for at beskytte mod støj

Her dioden er at blokere for en mulig høj reverse spænding for at beskytte BE krydset af NPN transistor. Som du kan se indgangssignalet er AC. Mens dens negative spidsspænding sandsynligt ikke overstiger fordelingen spænding base-emitter vejkryds, det er godt at tro, at det kan ske:) Selvfølgelig kan vi ikke være sikker på om det er den anden funktion, da vi ikke har nogen idé om indgangssignalet (som en matematikopgave savner nogle variabler). Så i tilfælde af signalspænding er relativt høj, vil forstærkeren kører i klasse C og klipning spændingen ved den første transistor base vil være højere (summen af fremad spændinger, BE og den diode). Jeg tror, dette gælder ikke her, forstærkeren ser ud som det kører i klasse A (lineær).

Jeg har læst et patent, der fortæller at tilføje diode i nuværende gren for at forbedre EMI.

Beklager iDidnt uploade kredsløbet Denne forespørgsel er med ref til kredsløb givet nu, hvis vi har et kredsløb anlaysis som vist D1 anvendes. Har vi brug for at tilføje denne diode i kredsløb, hvis ja hvorfor.

Ja, er man nødt til at tilføje det i virkelighedens kredsløb, medmindre han kan lide at redesigne forstærkeren, da fjerne D1 vil ændre bias punkt i den første transistor. Kerim Tilføjet:? Ved du, hvad der forventes for kredsløbet at gøre ... for hvilken slags input-signal? ... for hvilken form for belastning på sit ouput?

Beklager jeg ikke uploade kredsløbet Denne forespørgsel er med ref til givne kredsløb Nu, hvis vi har et kredsløb anlaysis som vist D1 anvendes. Har vi brug for at tilføje denne diode i kredsløb, hvis ja hvorfor.

Kredsløbet operats på 1,5 volt. Påvirke viser, at det er at skifte program. Diode rejser Ve til 1,2 volt wile Vb er mindre end 0,5 volt. Så 0,7 volt for støj margin er til rådighed.
Beklager jeg ikke uploade kredsløbet Denne forespørgsel er med ref til kredsløb givet
Studerende kan have til en mere forsigtig, mens beregning af strøm gennem påvirke modstand 8-O med 1,2 volt på basen.

Hej igen, jeg tror ikke jeg vil bruge 1N1183 (normeret til 35A) i en sådan kreds: wink: Men en diode her er godt for beskyttelse, da det er muligt for 27V, der skal anvendes ved en fejl med en omvendt polaritet. BE krydset kan ikke blokere mere end omkring 5 volt, mens dioden kan. På den anden side, kan jeg ikke se noget på banen som hjælper spolen strøm, der skal aflades (når transistoren er slukket) for at undgå den midlertidige spænding opdeling på transistoren er opkøber. Kerim

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back