Hvad er udgangsimpedans?

A

aryajur

Guest
Kredsløbet er den simple differential forstærker, hvis produktionen er taget varierende som Vout1-Vout2 og input er givet varierende Vin1-Vin2.Hvad er udgangsimpedans på tværs af produktionen.Er det ro | | Rd, eller er det 2 * ro | | RD??Og hvorfor.
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Du bør trække tilsvarende kredsløb og anvende en spænding eller strøm på tværs af produktionen.Du vil ende op med 2x mulighed.Det er en vigtig læreproces for at gøre disse hånd beregninger, fordi resultaterne vil holde fast i dit sind bedre.

Hej

Differential output impeadance er 2 * ro | | Rd og single ended output impeadance er ro | | Rd.

Hilsen

Thanks a lot, jeg gjorde det kun, og det endte med 2x indstilling som foreslået af begge u fyrene, da jeg havde stillet det samme spørgsmål til en af TA's med dette kursus jeg tager han havde fortalt mig, at det er ro | | RD og ikke 2x indstilling, så jeg fik forvirret.Thanks a lot!

Ret venligst hvis jeg tager fejl, men det lader til, at forskellige ting kan ses af kontrol: Hvis vi anvendt forskellig udgangsspænding Vo, så vi har og - for single-ended spænding vo / 2 kan anvendes til produktion (plus nogle CM spænding) , og single-ended lille signal løbende bør være og - (vo / 2) / (ro / / RL), og dermed forskellen nuværende er vo / (ro / / RL), og dermed differentialtilstand udgangsimpedans bør være det samme som ro / / RL.

Et andet synspunkt er, at det er velkendt (selv i differential forstærker), at gevinsten er GM1 (ro / / RL).igen antage, at vi har anvendt forskellig indgangssignal vin og dermed udskilt-ended input af og - for vin / 2.Så det vil producere peges udgangsstrøm ved transconductor, med og - af GM1 * (vin / 2).Så den differentierede produktionen løbende skal GM1 * vin, og i overensstemmelse med de vinde udgangsimpedans skal være ro / / RL.

Jeg har ikke gjort beregningen ved hånden, men det synes noget galt ved inspektion?

Der er noget forvirret mig.
Har Rout variabel frekvens på grund af A (GM * Rout) er variabel med det?

Rout ændrer ikke med den frekvens.Men modstand og kapacitans sammen former RC kredsløb (obviously. ..), og det betyder "low-pass", high-pass ..så få ændringer med frekvens.

Jeg er enig i, at det afhænger af output terminal definition.

hvis single ended: r0 / / Rd
hvis forskellen: 2xr0 / / Rd

Terry, ved at dividere prøvespænding kilde, du får kun halvdelen af indgangsimpedans.Det samme indgangsimpedans ses på den anden knude.Derfor vil du få 2x indgangsimpedans.

Jeg tror, delte prøvespænding kilde vil ikke halvdelen af den beregnede udgangsimpedans, da ro bør uafhængigt af, hvad din kilde er at anvende.Også hvis node En impedans er ro, node B impedans er ro, så forskellen udgangsimpedans er ro * 2?Kan du give nogle beviser på det?

Jeg tror, hvad Terry er opmærksom på er, hvis vi sætter en differentieret spænding på begge udgange.Hvis vi sætter vo / 2 om en produktion og-vo / 2 på den anden produktion, og fra dette arrangement beregne udgangsimpedans som vist i vedlagte billede, det kommer ud at være ro | | Rd.
Dette er den samme indre endte udgangsimpedans.Men hvis vi tager hele kredsløbet og sætte en Vo tværs af de to udgange vi får den modstand som 2 * (ro | | Rd), fordi Vo ser 2 af disse i serie.
Dens lidt forvirrende denne måde, fordi når vi sætter den differentierede kilder på de to udgange spændingen over udgangene er igen Vo, men som en differentieret resistens det ser bare ro | | Rd.Det er lidt mærkeligt.

Ja, det er præcis, hvad min ide er.Jeg mener også, hvis du behandler de to ro som i serie, udgangsimpedans er selvfølgelig 2 * ro, men kan du virkelig behandle det som serie?Ro på hver udgang node er nævnt AC jorden.

Dette er en god pointe, vi kan ikke sætte en enkelt kilde, og bruge den differentierede kredsløb, som begrundelse halen punkt på den virtuelle jorden.I så fald vil vi nødt til at bruge hele banen i denne sag.
Nu, hvad der interesserer mig, er, at det vil være output modstand i denne sag, og hvad er betydningen af denne værdi?Eventuelle bemærkninger om, at Terry?

Jeg tror, man kan nævnt Razavi bog i kapitel 4, at den differentierede gevinst Av af forskellen par er Av = GM1 * (ro / / RL), så at matche de ligninger produktionen resistens bør være ro / / RL.

Hej Terri og alle,
Udgangsimpedansen af en diffamp er faktisk 2 (ro | | Rd), og jeg har inkluderet bevis i vedlagte billede.Den eguation forklaring ovenfor er forkert, da i, at vi betragter de nuværende to gange i ligningen.

Tak for dine venlige oplysninger, og faktisk er jeg ikke gøre noget hånd beregninger på dette.Kan du give kilden til formlen afledning?

Af den måde, har jeg et kig på Razavi bog s.108 eq.(4.10), som fastslår, at forskellen Transconductance Gm er lig med sqrt (uCox W / L ISS) = sqrt (2ID u Cox W / L) = GM1 eller GM2.Så det synes har nogle påståede uoverensstemmelse mellem de resultater, som de viser sig her viser sig Gm = GM1 / 2.Kan nogen give en kommentar til dette?

Ja i Razavi bog om Pg 108 han gør det.Faktisk konflikten ligger på grund af den måde, Gm er defineret ved Razavi i ligningen 4,10
Han siger, at
Citat:Gm = d (ΔId) / d (ΔVin)ΔId = ID1 - ID2; ΔVin = Vin1 - Vin2

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back