hvad er virkning til chip hvis latenstid er høj!

G

godsun

Guest
høj latenstid betyde lange forsinkelser?derefter, som vil resultere i lav frekvens, ikke sandt?

latenstid er ikke nødvendige midler til at have lavere frequecny.Afhænger af den arkitektur, design (pipe foret / parallel ... etc) det kan conseidered som antal cyklusser bruges til at få ud sættes efter og frequncy kan være højere for.

hvad beslutte om lavere eller højere frequecny er maksimal forsinkelse i en multikombinerbare vej (kritisk vej forsinkelse), i en pipelined arkitektur er det maksimalt mulige forsinkelse i to etaper.

håber sin klare!

alle de bedste,

tak, jeg kender, men jeg har ikke forstå, at hvad der er relateret til latenstid.
chip vil få en langsom nulstille?

Kan denne F.eks.hjælper dig ud .......

F.eks: 133 MHz CL3 Device (7,5 ns pr cyklus, 3 cyklus anmodning latenstid)
100 MHz CL2 Enhed (10 ns pr cyklus, 2 cyklus anmodning latenstid)

Første Bit ville være tilgængelige efter:
Sag 1: 22,5 ns (7,5 * 3)
Sag 2: 20 ns (10 * 2)

Så kan det fastslås, som LAVERE Latency bedre ydeevne.

Men, med et sprængtryk Reading Capability af 6 bit.
Sag 1: 60 ns (7,5 * 3 latenstid 7,5 * 5 efter første)
Eksempel 2: 70 ns (10 * 2 latenstid 10 * 5 efter første)

Så kan det fastslås, at højere Ur Speed vinder.

Latency er den tid er gået mellem input anvendes og meningsfuld output modtaget.Det er ikke direkte relateret til frekvens.Latency er bestemt af antallet af stadier mellem input og output.

Frekvens bestemmes af den kritiske vej forsinkelse
dvs. forsinkelse af de længste vej.

Faktisk, hvis mere rørledning stadier tilføjes til design, sin kritiske vej kan reduceres, og dermed dens frekvens kan være steget, men (normalt) latenstid øger også.

godsun wrote:

tak, jeg kender, men jeg har ikke forstå, at hvad der er relateret til latenstid.

chip vil få en langsom nulstille?

latenstid betyder tidsforskellen mellem dit input ankomst på input-porte, og at, når produktionen er modtaget ....... så dette direkte påvirker max.freq, hvor dit design vil arbejde .......

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back