hvad er virkningsløs?

C

chunlee

Guest
jeg altid se uvirksom i analog layout.Kan nogen fortælle mig, hvad der er virkningsløs, og hvorfor vi nødt til at bruge det?

Jeg plejer at se dukkens vil placere på de to slutningen af transistoren, det er grunden?

Tak for din hjælp.

poly modstande er skabt af ætsning en doped poly film.The ætsning sats afhænger af geometrien af poly åbninger.Større åbninger give flere adgang til etchant og således klart hurtigere end små åbninger.Kanterne af modstandene står over for passiv form dæksider af en stor åbning, etches hurtigt og rydder tidligt.Kanterne af modstandene står aktiv form dæksider af smalle slidser, at etch mere langsomt og tydeligt senere.Den midterste modstande mangler udadvendende kanter.så den endelige bredde af modstanden er mindre end forventet.Så vi bruger Dummy modstande på to hjørner, så hjørne resistor segmenter har samme etch sats som midterste segmenter.

For enheden matchng ...

Dummy vil skabe et lignende miljø i både symmetri .....

Gøres for at forbedre funktionaliteten

Dummy i følelsen af bonus celler ...., der er lag, doteret til layout med NO layout funktionalitet til layout.Dens bruges til at forbedre udbyttet under fabrikation, forbedrer pålideligheden af chippen.

En dummy element har ingen elektrisk forbindelse med resten af layout-elementer.
hjælper i matchende.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back