Hvad er Zero tvinge (ZF) i trådløs kommunikation?

M

mkhan

Guest
Jeg arbejder på MIMO BC, kan ethvert organ hjælpe mig til følgende. Hvad er Zero tvinge (ZF) i trådløs kommunikation? Arif Khan

Hej Arif, ZF betyder, når u har multipel brugere og ur transmission er beregnet til en bestemt bruger og nul transmission (ideelt set) for andre. Men i praksis er der interferens for andre brugere, når u overvejer BC. Jeg hopw dette vil hjælpe med u. BR, Oz.

ZF er bare en detektor, der har den egenskab, at den inverterer kanal (som indfører cross-tale) og dermed fra hver brugers perspektiv, der er på indblanding fra andre, nemlig at tvinge interferens med nuller. Drej til MIMO BC, jeg vidste A. Goldsmith fra Stanford har serie af papir om dette emne.

Den grundlæggende bag nul tvinge ligger i ZERO tvinge Filtre anvendes i trådløs kommunikation. Zero tvinger filtre bruges til at minimere Inter Symbol Interference (ISI) for at undgå cross-talk mellem brugere. Når indgangen impulser er ikke korrekt puls formet de kan overlappe hinanden, og dette mit resultat i ISI. Populære puls forme teknikker er Hævet cosinus Pulse shaping, Gaussisk Pulse shaping, Duo-binære puls forme osv. .. I Hævet cosinus puls forme pulsen formen opnår nul ved hver mangefold af 1 / T (T = Bit varighed). Så hvis en anden tilstødende puls med sit maksimum er lavet til at sidde på dette punkt og derefter to pulser er sendt med ud meget ISI. Normalt er der en vis mængde støj på nulpunktet, der vil blive tilføjet på grund af den kanal. Så værdien til nul punkt er væsentligt ikke nul nu. Zero tvinger filtre bruges til at lave NULL værdien til nul punkt er der ved at indføre muligheden for at sende en anden puls med sin maksimale pladser på dette punkt, og derved øge overførselshastigheden.

ordet nul tvang i communiction især digital kommunikation betyder, at u har en equilizer, der tager et input-signal, der kommer fra et fjernt sted forurenet med støj og forvrængning og ir u proces, dette signal uden at passere det gennem denne equilizer ur system er ikke gå uden arbejde, en af de mange årsager er, at signalstyrken er værre .... så når vi passerer et digitalt signal gennem en nul tvinge equilier den detekterer nul passage af de indkomne signal og får på denne måde og oplysninger om den fase, hyppigheden af de indkomne signal ... og hvis der er en regenerativ repeater også efter som det er i digital kommunikation den ville benytte oplysningerne fra nul tvinge equilizer og generere nye impulser

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back