Hvad jeg har brug for at gemme en lyd i PIC microcontroller

A

ateyah

Guest
Hvad jeg har brug for at gemme en lyd i PIC microcontroller, og hvordan?Jeg vil gerne gemme mine lyde som "rigtige" ord.

tak

Hej

Du vil få brug for en PIC med A / D, masser af hukommelse (flash) og D / A-konverter (du kan også bruge PWM)

Du skal også bruge nogle komprimere og dekomprimere algoritme gerne A-lav eller u-lav etc for at spare plads på flash-hukommelse

Der er masser af programmet til at gemme analog audio over flash-hukommelse på en microcontroller-serach mikrochip site for demo

Du vil også få brug for at bruge de 16 bir PIC ligesom PIC24 eller PIC30 familien - for bedre ydeevne

Alle de bedste

Bobi

tak u Bobi

Jeg spurgte, om kan u hjælpe mig, at programmering EEPROM (læse, skrive) med PIC microcontroller.

Hej!
Du har brug for en PIC microcontroller med en ADC og en lille smule analoge kredsløb (Mic forstærker) til prøven og digitalisere lyden.Til opbevaring af lyden vil jeg anbefale dig at bruge SD-kort i stedet for en EEPROM.SD-kortet er meget hurtigt og har en masse kapacitet ved en forholdsvis lav pris.f.eks i Pakistan omkostningerne for et 1GB kort er kun Rs.350.På en samplinghastighed på 4KHz en 1GB kort vil gemme op til 69 timers lyd.Er det ikke fantastisk.
For at afspille lyden skal du bruge en D / A-konverter (PWM kan også bruges) og en simpel forstærker at genskabe lyden.
Hvis dette ikke løser dit problem er du velkommen til at spørge.
Hilsen.

tak u waseem;

Kan u henlede mig circuite diagram?

Mit projekt er en proces med at konvertere en fjernbetjening til en maskine (bil, .. osv.) til lyd kommandoer.

Jeg har PIC16f877A, forstærker, SD-kort, og jeg kan komme til andre komponenter.

Tak

Hej!
Ja, jeg vil prøve mit bedste.Hvor meget tid du har fået for projektet?Jeg vil forsøge at designe skematisk.I første omgang kan du begynde at simulere dit program i Proteus software.
Er du fra Pakistan?.
Hilsen.

tak

Ok, jeg har 1 uge til at gøre dette projekt.

og jeg er jordanske.

Hej

Jeg spørger, hvordan kan jeg kontrollere ADC tid i PIC16F877A?

Assalam-o-alikum!
U betyder, hvordan man styrer de konverteringer pr Andet dvs samplingfrekvensen?
----- Hafiz.

Du kan bruge denne teknik til effektivt at gemme lyd i et lille I2C EEPROM og afspille det.

http://www.romanblack.com/picsound.htm

Der er en komplet prøven i Proteus Prøver mappe (med en PIC24) bruger ADPCM kodning og en sallon-key filter for produktionen.Kunne være nyttigt at få dig i gang ...

Iain.

ateyah wrote:

takOk, jeg har 1 uge til at gøre dette projekt.og jeg er jordanske.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back