Hvad med Indgangssignal til ADC?

L

leonken

Guest
Generelt er hvad specifikationerne for det indgangssignal, som vil blive udtaget prøver af ADC?
Hvor stor er indgangssignalet amplitude?
Hvor stor er indgangssignalet frekvens?
Hvor stor er indgangssignalet magt?

Dit spørgsmål er bare at generelt ..
Hvis jeg siger, at de fleste af ADC vil have input området 0-5V det bliver kun delvist rigtigt.
Indgangssignal max frekvens?Det afhænger af samplingfrekvens.Igen, kan du finde ADCs der kan comvert i ms, LS, ns ...
Indgangssignal magt?Jeg ville bruge ordet "ubetydelig" .. et eller andet sted i LWS regionen ..

De mener, at ingen negative indgangssignal, kun positivt indgangssignal (større end 0)?

Afhængigt af A / D-konverter det kan digitalisere en række gerne -1 til 1V eller 0 til 2V eller 0 til 5V osv. vælge det rigtige i henhold til din ansøgning!

Du kan kun tale om særlige ADC IC.
For eksempel AD676 (http://www.analog.com/UploadedFiles/Data_Sheets/16663304ad676.pdf).
Her skal du bruge 3 forsyningsspændinger 5, 12 og -12, spænding reference (Vref) er mellem 5Vdc og 10VDC og Vin sortiment er / - Vref ..

Er det meget vanskeligt at teste ADCs efter fabrikation?tak.

Jeg tror, det sværeste er at have gode instrumenter såsom gode resultater signal generator, logik analyzier osv.

Du skal prøve LSB, og alle dem, og en i MSB andre alle nul.Hvis forskellen er negativ.

Jeg tror, at test afhænger af løsningen af ADC du har designet.

Hvis Spec er lavere end nogle DAC på markedet.du kan købe en og design en test bord ved dig selv.Det er ikke nødvendigt at have en høj ydeevne instrument.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back