Hvad skal jeg gøre?

T

Tahar

Guest
Hej Alle,Jeg Tahar eksamen fra en fransk skole for ingeniører i elektroteknik og elektronik.(MSEEE).

Min første speciale var relateret til fejltolerance anvendes til FIR-filter (programmeret i VHDL) og writtent et papir om det, ve jeg gjort det i et svensk universitet og jeg fortsætte mine studier i system på chipdesign Master i samme (top ) Svensk universitet.1) indledende spørgsmål:
Det er en rigtig god idé at have en IEEE papir om ledigt job?Som jeg fortalte jeg forfølger i systemet på chip-design, forstod jeg, mange ting:

- Low power analog og blandet signal design IC, og RF elektronik er værdifulde områder.(Jeg ve taget både kursus i denne anden master).En praktisk erfaring (praktik, speciale, projekt ...) kan det være nødvendigt at "sælge" denne viden til at Recruiters selv.

- Ingeniør i disse områder er noget mere, hvilket resulterer i en bedre løn i forhold til digital IC design ingeniører (der er mange)

- En kombination af en oplevelse i digital elektronik (som jeg ve gjort i mit første speciale) og en oplevelse i disse område kunne ikke et ubetydeligt plus.

- Jeg bliver gammel, marts 26, måske er jeg for gammel til personalekonsulenter hvis jeg begynder at ansøge om en entry level job (den eneste form for job, jeg kunne finde anvendelse faktisk)Jeg har mange muligheder, hvilke af de følgende valg synes u for at være den bedste?
1 - slutter i maj 2005 og gøre brug af mit første speciale som speciale i den anden mester (Min examinator var ok for det) og begynde at søge efter job.
2 - få 3 måneder hvile (jeg virkelig brug for, jeg begyndte den anden mester blot ved udgangen af den første), og start i praktik i tre måneder typisk i et selskab i Tyskland i den ene eller begge felter (RF, blandet)
3 - Kom godt en måned hvile og kan gøre en længere praktik.
Hvis jeg ikke finde nogen praktikplads i virksomhederne bør jeg tage løsning 1?På forhånd tak for Deres kommentarer, forslag og rettelser.

Have a nice day!

Hej Alle,24 mennesker har set denne post indtil videre, og ikke et stykke svar, eller kommentarer?Er noget, jeg skal klarlægge om min måde at udsætte spørgsmålet?På forhånd tak.

Hvis u virkelig brug for en pause derefter tage den anden mulighed.Forlænget dine studier should't være, at et stort problem.Hvis u på den anden side kamp for at blive færdig så hurtigt som muligt, mens u virkelig brug for en pause, ville dit arbejde ikke er så god.Så jeg går til valg 2 eller 3.

Held og lykke!

Hi Tarah,

At besvare dit første spørgsmål, ja det virkelig gælder, hvis dit speciale er en IEEE papir.Det giver din påstand en anden prestige.

Jeg tror du har ret med digitale og analoge designere.RF ingeniører er få, og de er betalt mere, men deres område er også mere vanskeligt.
På den anden side har kendskab til både digitale og analoge design giver dig en fordel.Hvis jeg ikke tager fejl Deres andet mester lærer begge felter.Andre mestre også indlejret software og system design.SystemOnChip er et stort område og omfatter digitale, analoge og software.Når føreren, du vælger det område, du ønsker at arbejde, men har en samlet viden giver dig en stor fordel.Hvis man ser på det job annoncer, du vil se, hvad jeg mener.Og du er ikke gammel nok til kandidat ledige job.Hvis du føler dig utilpas er der ingen grund til at inkludere din alder i dit CV.
Nu om din possibilitites:
Efter min mening skal du ikke bruge din første speciale for den anden mester.Fra min erfaring i jobsamtaler det speciale tæller mere end føreren selv.Hvis du ønsker at komme ind på RF og blandet signal design gør et speciale på dette område.
Jeg har engang mistet et job, fordi en anden person, at vi havde gjort det samme herre havde gjort en afhandling, der var præcis, hvad de ønskede (han havde ingen erhvervserfaring).Minen var tæt nok, og jeg havde erhvervserfaring, men de valgte den anden person.Ved denne exaple jeg vil pege dig, hvor vigtigt er det endelige speciale.
Hvis du kan gøre dit speciale i en virksomhed, som du sagde, så tænker ikke på GO!Industrielle afhandling er endnu bedre og endnu sværere at finde.Men hvis du ikke kan finde en praktikplads, så min mening er ikke en akademisk afhandling på det område, du ønsker, men ikke gå efter en løsning.
Hvis du ønsker at tage en pause er det understadable.Hvis dit universitet tillader det, og hvis du finder en praktikplads, som også er enige om det er fint.
Men igen min mening er der ikke lader en masse tid til at passere uden at gøre noget.Det betyder, at hvis jeg var dig ville jeg gå til option 3.
Jeg ønsker dig held og lykke og til at opnå, hvad du altid har ønsket at gøre.Du har de kvalifikationer, så du skal ikke hasitate!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back