Hvad skal jeg være opmærksom på for at anvende skifte magt

B

bittware

Guest
Hej eksperter,environment.

Jeg har brug for jeres råd om, hvad jeg bør være opmærksom på for at anvende switcing strømforsyning på følsomme analoge
miljø.
Jeg vidste, at EMI vil være et problem.Men hvordan man kan bekæmpe med det i projekteringsfasen er min bekymring.Sige, hvordan man vælger en venlig at skifte strømforsyning ordning i form af EMI ejendom?
Måske er der mange andre ting, der skal tages mere hensyn undtagen for EMI problemet.Enhver kunne tilbyde sådanne info vil hjælpe mig pension potentiel risiko, før de gennemfører min første skifte strømforsyning design.Og jeg vil være meget værdsat for alle dine input.

Tak i forskud.

Venlig hilsen,
bittware

Behandl skifte strømforsyning som enhver levering.Korrekt jordforbindelse og afkobling med både bulk (ved levering input) og høj frekvens kondensatorer på hver IC er den første overvejelse.Hvis det er nødvendigt brug ferrit perle spoler (eller endda små værdi modstande at reducere ringer) på levering input af følsomme kredsløb mellem to lave ESR keramiske kondensatorer.Hvis dit skifte udbuddet er meget støjende brug kondensator - IC - kondensator filtrering på sin produktion.Alle afkobling kondensatorer skal have lav ESR på højeste harmoniske af skifte frekvens, som du forventer at finde.Hvis den nuværende, at dit kredsløb trækker ikke stabil beregne hovedparten kondensatorer med last regulering, som du har brug for.Særskilt fysisk strømforsyningen med nogen afstand på printet fra eventuelle følsomme kredsløb og kredsløb transporterer følsomt lav spænding / høj impedans signaler og om nødvendigt indsættes stelplade / kredsløb mellem strømforsyningen og resten af bestyrelsen.Ligesom i de fleste tilfælde er det vigtigste spørgsmål er fordelingen af jorden.

Fortæl os, hvad forstår du for følsomme analoge miljøet ..
Til medicinske anvendelser glemme det, kan du bruge det.
Forklar os det fulde scenariet

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back