Hvad skal man bruge til spændingsforstærker og opamps eller transistorer?

R

Raintree

Guest
Kære alle, jeg gør en spænding forstærker. Er det bedre at bruge op-amps eller transistor? Hvis bedst bruger op-amps, hvordan skal jeg tilslutte det? Tak Raintree

Hej Raintree, det er nemmere at bruge op amp, alt hvad du behøver er at tilslutte en modstand (Rfeedback) fra udgang til-ve input og derefter 1 mere modstand fra-ve input til jorden. Forholdet mellem modstanden (Rfeedback) divideret med modstanden fra-ve til jorden, er forstærkningen f.eks. hvis Rfeedback = 2 kOhm og modstanden fra-ve til jorden er 1kOhm, gevinsten er 2. Du kan finde nogle turorial her .... og søge et forum for ebook http://www.national.com/AU/design/1, 4678,3 _0_, 00.html Håber det hjælper.

Jeg vil sige, at den bedste måde at formere spænding er ved hjælp af en spole og et par dioder. Selv et par dioder og kondensatorer kan gøre jobbet, som er rækken af ​​spænding, du søger? På min tidligere job, brugte jeg en spole og nogle dioder til at formere fra 100 V DC til 1.000,

hej, at jeg vil gøre 5V til 10V og 20V, hvordan skal jeg tilslutte?

Det er stil uklart, hvad du vil gøre. Du åbnede to emner med simillar spørgsmål. Hvad er dit problem? Ønsker du at forstærke DC spænding eller AC spænding? Du skal vide, at forsyningsspænding er nødvendig for 20Vpp signalforstærker er større end 20V. Forstærker konstant DC spænding 5V til højere en ikke give nogen mening. Du kan bruge spændingsdeler fra højere spænding eller lineær regulator, hvis du har brug for strøm. Har du brug for strømforsyninger til 5V, 10V og 20V? Er din idé at forstærke 5V forsyning for at få 10V og 20V forsyninger? Være mere præcis og specifik for at få mæssig svar.

Den bedste måde at multiplicere spænding ved hjælp af dioderne og kondensatorer. og hvis posible en spole, vil jeg ikke anbefale dig til os opams, selvom du kunne være i stand til at få den spænding, der henvises, at du posible kan se, vil den nuværende dræbe dit design, har jeg udviklet en lignende kredsløb, i en sådan vejen for en CRT-skærm, Fra 100v til 15 kV

Det afhænger af dine nuværende krav, send dit belastning her og i det mindste du vil få et mere fornuftigt svar. Hvad nu, gå til et løft konverter.

konstruere en spænding forstærker med en opamp er lettere, og designet er mindre kompleks

Det er nemmere at bruge op amp, alt hvad du behøver er at tilslutte en modstand (Rfeedback) fra udgang til-ve input og derefter 1 mere modstand fra-ve input til jorden.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back