hvad transistor der skal bruges til HF ansøgning

D

dbtcstudent

Guest
hi! Hvordan kan jeg vide, hvad transistor der skal bruges til RF-program specielt 13.56MHz frekvens? hvad parameter i specifikationen stater wheteher det ville være nyttigt? kan jeg overhovedet bruge en transistor designet til VHF / UHF ansøgning om HF ansøgning? tak!

Ja u kan bruge enhederne af VHF / UHF. Men UHF devides kan være dyrere. Ser man på ur anvendelse som helst enhed af ft op til 200Mhz. vil være ok.

Til dette frekvensområde, du kan bruge næsten enhver type trnsistors rådighed i dag. Jeg tror det bedste parameter til at kontrollere, er Ft. En transistor skal opføre sig som en ideel transistor op til frekvenser så høje som Ft/10. De fleste af de små signalet bipolære transistorer til rådighed i dag har Ft bedre end 300MHz (herunder dem til audio applikationer og skifte !!!!) Så jeg tror, ​​enhver transistor burde tilfredsstille din ansøgning. Shouse en høj beta en som BF494 eller endda BC547 og det vil arbejde meget godt .... Hilsen til alle jer S.

Sinatra, du nævnte lille signal ... Jeg skal bruge transistor til at have en forstærker udgangseffekt på 4W. kan et lille signal forstærker gøre jobbet? er der nogen derude, der kan hjælpe mig skelne sondringen mellem små signal og store signal parametre / forstærkere? tak igen.

Hey, du opdagede et andet centralt transistor spec: bias strøm. Overgangen frekvens ft er ikke et fast antal, det afhænger af ce skævhed aktuelle. For at sænke denne DC strøm, jo ​​lavere ft Så for at få den samme ft med en højere aktuelle indstilling, er det bedre at bruge to transistorer parallelt. Eller for at gøre det nemt for os: Lad fabrikanterne gøre dette! Bare købe en transistor med en større dø! Du kan se dette i dataark ved at se på den maksimale strøm og anbefalede skævhed strøm. Power forstærkere har brug for høj udgangseffekt. Som den spænding, jernbane er begrænset, ekstra strøm skal trækkes fra højere aktuelle indstillinger.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back