Hvad

M

Mitchell

Guest
Kære alle:
Er der nogen vide, hvad de
har adit værktøjer, hvad der
er forskellige med hsim?
og hvad er performace af dette værktøj.Tak

Jeg ved ikke, hvad der er hsim.Adit er en transistor niveau simulator.Til at fremskynde simulation tid det genberegne ikke-lineær model ligning til piecewise lineære model.Efter denne simulation går meget hurtigt.Men model genberegning tage en hel del tid.I sammenligning med spøgelse - samlet tid for Adit lidt mere end for spøgelse.Men faktum er, at når du starter din simulation anden gang med en lille ændring, model genberegning ikke tager nogen tid.Hvis du ændrer størrelsen af et transistor det kan genberegne model og skabe piecewise model kun for denne nye størrelse, hvis denne ikke eksisterer endnu.I dette tilfælde samlede simulering tid vil være langt hurtigere end spøgelse.

ADiT står for AAnalog og DDiigital TTurbo Simulator, et produkt af EverCAD.Meget lig HSPICE med TURBO mulighed for hurtigere simulation.

adit kan køre med fuld kompatibilitet til HSPICE, men med hurtig hastighed.
den anden simulator altid brug for dig at indstille valgmuligheder ... muligheder for at få
pålidelige resultater, men adit har ikke brug for disse, og få en resonable resultater.

Hej

Jeg nogensinde brug hsim, aditspice sbtspice ... starsim, nanosim

aditspice (gamle selskab kaldet SBTspice men derefter oprette et nyt selskab
evercad)

hsim, starsimXT (vil ikke støtte ved synopsys)
adit alle disse værktøj er Tx / skifte niveau værktøjer ..

Hvis du vil køre nøjagtighed, kan du tildele det, men hsim / adit vil meget langsom

hsim ikke støtte verilog, brug v2s konvertere RTL gate netlist til spice format, men aditspice støtte verilog ..

nanosim også støtte verilog RTL (men det arbejder med VCS)

for store chip simulation vi kan bruge adit eller hsim ..
der er bedst?Jeg er ikke sikker, men RAM / DRAM Rd normalt brug hsim

aditspice er billigere end hsim ..Jeg tror måske du kan bruge aditspice

Her er listen over ADiT værktøjer

ADiT-SPICE: Spice gerne simulator for nøjagtighed
ADiT-Turbo: fast-timing simulator for hastighed
ADiT-MOT: makro simulator for enorm kapacitet (dvs. hovedsagelig til RAMS)
ADiT-VPI: links ADiT at VCS, Verilog-XL, NC-Sim og Modelsim for cosim
ADiT-FLI: links ADiT til Modelsim for cosim
ADiT-HDL: HDL solvervariabel, kan bruges sammen med ADiT-Turbo til blandet signal co-sim
ADiT-AMS: verilog-A AMS

Jeg tror XGATE ting er gået eller omdøbes til noget andet ..
De nye ting, så jeg var deres S-parameter modeling støtte til høj hastighed (GHz) I / O-simulering.Det minder mig om Apache's NSPICE ..
Jeg tror NSPICE er temmelig kewl ..Så jeg spekulerer på, hvor ADiT's S-parameter modellering vil måle op til Apache's NSPICE.
Mitchell skrev:

Kære alle:

Er der nogen vide, hvad de har adit værktøjer, hvad der er forskellige med hsim?

og hvad er performace af dette værktøj.
Tak

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back