Hvilke OS kan køre på min MCU

M

Michael969

Guest
Hej, jeg i øjeblikket søger efter en passende MCU til mit projekt. Jeg fandt mange, for eksempel: http://www.olimex.com/dev/index.html mit problem er at jeg ikke ved, hvad OS kan køre på dem MCU er ... det ville være fantastisk at køre Linux på dem - men jeg tror det er for tung, måske VxWorks? Jeg ønsker at bruge nogle standard og populære OS, og ikke noget proprietære. Hvordan skal jeg vide, hvad OS kan køre på bestemte MCU? tak ..

Det forekommer mig, at du tror, at en MCU er en mini-pc. Du kører OS, når der kræves af din ansøgning. Og OS er valgt efter at opfylde pålagt Resources Management. Hopfully dit næste spørgsmål vil ikke være, hvad programmer til at køre på disse OS!

EMM, jeg er temmelig sikker på at jeg vil bruge VxWorks .. det er populært, jeg læste om det - og det synes at være fint. der er en standard TCP-stak med POSIX API. meddelelseskøer, rør, hukommelse ledelse og alt, hvad jeg skal skrive min ansøgning. nu, måske du kan hjælpe, hvordan skal jeg vide, om nogle MCU kan køre VxWorks?

kan du bruge:-mikro C OS-FreeRTOS. -Salvo RTOS. -Embedded Linux (ikke let at gennemføre)-Nucleus-TinyOS-ECOS alle ovenstående er RTOS undtagen Embedded Linux, gratis RTOS, ECOS og Salvo er gratis. Husk at tjekke hjemmesider og kender hardware-understøttede platforme.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back