Hvilke parametre afgør tærsklen til en mos?

W

wholx

Guest
Jeg er at designe et kredsløb ved hjælp af Siemens 'bsp299 som switch.mit problem er, at jeg ikke kan se, hvordan tærskel varierer med hensyn til andre parametre end temperatur.kan nogen hjælpe mig ud her?

vedlagte kurve er fra bsp299's datablad og prik strækninger med en procentsats virkelig forvirre mig.kender du betydningen af disse procenter?

Tærskel varierer med doping tæthed, hvilket betyder, at det vil variere med processen.Siden i IC behandling, får du en doping profil., Hvilket betyder ikke hver transistor er doteret på samme måde.Derfor Vt kan variere fra én enhed til en anden.Så den kurve viser, at den givne enhed kan have VTS inden for et bundet.

wholx,

Den stiplede linjer repræsenterer de 2 sigma grænserne for den parameter, f.eks, ved 25 ° C, 98% af enhederne vil have en Vgs nedenfor 4.0V, og 2% af enhederne vil have en Vgs nedenfor 2.1V.

Gfs indirekte påvirker den tærskel spænding i en praktisk kredsløb.For eksempel vil, hvis afløbet aktuelle i være .1 En, så er du interesseret i Vgs forpligtet til at gennemføre ,1 A.Da Vgs er specificeret på ,001 A, skal du bestemme stigningen i Vgs (DeltaVgs), som er nødvendig:
Delta Vgs = (,1 til ,001) / Garantifonde
Så netto Vgs = Vgs (specificeret) Delta Vgs.Da Garantifondene varierer med både temperatur (det falder, når temperaturen stiger) og drain-strømmen (det stiger med afløb nuværende), skal du bruge værdien af Vgs på den koldeste driftstemperatur, og den laveste dræn løbende at beregne worst case Vgs i en aktuel kredsløb.

Jeg håber dette hjælper,
Hilsen,
Kral

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back