Hvilke variabler er de?

T

thanhFF

Guest
Hej alle, jeg laver en parametrisk analyse på en inverter ved hjælp Spectre. Den anvendte PDK er GPDK045 fra Cadence. Kredsløbet og indstilling er vist i tha Mit spørgsmål er ved siden af ​​W (bredden af ​​PMOS), hvad er 3 andre variabler (FW, P, iP) kommer fra? Hvad er de? Når jeg peger på dem og vælg Find det siger ikke i den skematiske, bare kun W kan findes. Jeg prøvede den samme metode til inverteren lavet af NCSU AMI 0,6. Alt virkede fint, så gad vide hvorfor mos fra GPDK045 har nogle ukendte variabler? Alle har noget ideer? Takket Disse 4 billeder inkluderet en. Skematisk 2. Test bænk 3. Parametrisk analyse Setup 4. 4 Variable til venstre, 3 ukendt også har logfilen efter run Spectre.

hvad er værdien af ​​Vin i dit andet billede? Jeg tror, ​​du har brug for at tildele en DC-værdi, da du bruger VDC som input (Alternativt kan du bruge en vpulse som input). der ikke findes sådanne variabler som FW, P, IP som kan ses fra de screenshots. Jeg har brugt gpdk180 og ikke udsat for en sådan fejl. du kan gøre én ting-vælg hver komponent, skal du højreklikke på ejendomme og kontrollere, om en sådan variabel bliver vist eller ej.

@ Digi Formålet med denne simulation er at bestemme størrelsen af ​​PMOS så on-modstanden i PMOS og NMOS er de samme, når transistorer på. Med Vin Jeg fejede det fra 0-1V, Vdc = 1V så godt. Så hvis simuleringen kan køre, ville jeg se noget der ligner dette billede (Vdd her er 5V). Derfra vil jeg vælge den optimale PMOS størrelse. Beklager sløret snapshot. Jeg reupload det, se variabler i den røde firkant. Jeg gjorde kontrollere egenskaber PMOS, ud over bredden w, fandt jeg ingen andre variabler, men da jeg kørte simuleringen, det sagde bare: "fundet nye variabler", der virkelig forvirret mig:. (Har du nogensinde prøvet en slags lignende simulering om gpdk180? ikke noget problem overhovedet?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back