Hvilken Crystal?

J

Jack / / ani

Guest
Hej alle,

Hvad er diffrence bwtween disse to krystaller?Jeg har set dem begge er vant til at uret op UC, hvoraf den ene er en mere bedre en?

Tak
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Virkelig ikke meget forskel så vidt microcontrollere er berørt.Jeg foretrækker lav profil krystaller ..

Enhver af de to kan gøre, så længe deres specifikation med henvisning til funktionalitet er den samme.

Hvis mit indlæg hjulpet dig, i stedet for at sige tak her i Edaboard, kan du trykke på den hjalp mig Button.

Så lille er langt bedre, fordi den er kompakt!Nogen kende den reelle grund til at have disse til forskellige pakages?

Hej,

Som hver en sagde, begge er de samme.Den pakke kaldes HC-49 for dem begge.Begge af dem har det samme materiale.

Den store ene er: HC-49 / U-pakke, 1.8432 MHZ - 200 MHzDen lille er: HC-49/US Low Profile Package, 3,6 mm høj, 3,5 MHz - 70 MHzOg endnu mindre: HC-49/US Low Profile Package, 2,5 mm høj, 8,0 MHz - 70 MHz

Så du kan se, at jo større en, kan du få det i en bred vifte af frequancy og hvis du har et projekt som du har brug for at ændre OSC så skal man huske at holde kabinettet højt nok.
Mere info om hvordan Crystal er bygget finder du her:
http://www.4timing.com/techcrystal.htm

Held og lykke.

Hej Jack / / ani,

Det betyder ikke noget form og størrelse, så længe det passer ind i dine projekter.
Flere frustating er, når din krystal ikke starter oscilating og din mikro synes døde på magten op.Læs denne ansøgning notat fra Atmel hjemmeside, som forklarer, hvordan en oscillator funktioner og hvilke metoder der kan bruges til at kontrollere, om svingningerne betingelser er opfyldt, for at sikre en god start, når strømmen er anvendt.

Undskyld, jeg glemte at skrive linket:
http://www.atmel.com/dyn/resources/prod_documents/doc4363.pdf

Hilsen,
Silvio
Senest redigeret af Silvio den 20 mar 2005 7:57, rettet 1 gang i alt

Jo større den er blot en genstand fra fortiden og i de kommende år, de (krystaller) vil blive endnu mindre ..
Jeg kaldte det "en større", men hvis du går tilbage 5 eller 10 år er dette "større en" var faktisk den "mindre en" som så pakker blev meget meget større ..

Tha samme happend med næsten alle komponenter ..

I fem år siden, HC-49 / U er den billigste en.Nu er det ingen forskel mellem HC-49 / U og HC-49U / S.

For specifikation, kan jeg se, at de er nogen forskel.

enten man vil arbejde, men jeg foreslår aktiv oscillatorer for nybegyndere.Nogle erfaringer er nødvendig for at gøre mikrocontroller's Crystal kredsløb arbejder stabilt.Jeg tror tilslutte skjold af krystal til GND er en god idé, samt sætte en 2M modstand parallelt med krystal.

mike

--------------------------------
www.ezpcb.com

hej,

Jeg så to typer af forbindelser i krystal [serie] og [parallel], så hvad er forskellen?

Hi wolfheart_2001,

Her er svaret på dit spørgsmål.

Citat:

Seriel eller parallel resonans.Når en krystal er beskrevet som værende en bestemt frekvens serie eller parallel resonans, er det i lighed med alle andre dele bliver specificeret ved en temperatur på 20 eller 25 grader.
Den del er den samme, men frekvensen er fastsat i henhold til de definerede parametre.
På serie resonans, synes krystal som en række resonant Elektrisk svingningskreds med 0 faseskift, så at bruge det i en oscillator du nødt til at give 360 grader faseskift behov.
Ved parallel resonans, er krystal overvejende induktiv og med eksterne kondensatorer, indeholder 180 grader faseskift på den angivne frekvens.
De øvrige 180 grader tilbydes af invertere forstærkeren er fastsat i mikro.
Forskellen i frekvens mellem serier resonans og parallel resonans er omkring 0,05%

Her, jo mindre man er sværere at finde og en smule dyrere.Jeg kan godt lide de mindre en bedre, blot på grund af kompakthed ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back