Hvilken en mere passende ved hjælp af PIC eller ATMEL?

A

aziz92

Guest
Hi. Jeg ønsker at desing sol tracker ved hjælp af Arduino. Mest Arduino bruge en ATHMEL. Mit foredrag beder mig om at bruge PIC fordi det meste du vil bruge det, når du arbejder på industrien. Kan jeg ved fra erfaring, som er mere stabil? Hvis jeg ønsker at bruge PIC thats at jeg ikke kan bruge en Arduino board-interface ret?

[Quote = aziz92, 1.130.438] Hej. Jeg ønsker at desing sol tracker ved hjælp af Arduino. Mest Arduino bruge en ATHMEL. Mit foredrag beder mig om at bruge PIC fordi det meste du vil bruge det, når du arbejder på industrien. Kan jeg ved fra erfaring, som er mere stabil? Hvis jeg ønsker at bruge PIC thats at jeg ikke kan bruge en Arduino board-interface ret? [/QUOTE] Din foredrag er top ekspert på dette område tror jeg. Jeg ved ikke, om selskab ved navn Athmel men jeg ved Atmel. Både Microchip (PIC) og Atmel (AVR) virker fantastisk. Har du nogle projekt for industrien? Kig temp vifte af UC og andre dele, ser tilgængelig I / O, se nummer opløsning og hastigheden af ​​ADC, ... I industrien bør du ikke bruge Arduino eller nogle Pinguino boards, skal du bruge udviklet egen bestyrelse dedikeret til at arbejde, og dette formål. Kan du forestille dig atomubåd eller kraftværk, hvor en del er styret af nogle Arduino board ... : -? Du bør ikke basere din endelige produkt / enhed på en vis udvikling bord eller protoboard paneler. Hvad der rent faktisk du planlægger at gøre?

LOL ~ Min plan at designe automatisk solpanel .. Jeg mener, vil min solpanel spore solen automatisk i 360 graders azimuth og 180 graders zenit vinkel. Til kontrol to servomotor, jeg søger på det Enternet jeg fandt alls plejer at bruge en Arduino Board. Så jeg spørger min forelæsning at bruge Arduino. For Arduino, ser jeg det bruge ATMEL (AVR). Min undersøgelse i PIC. Så min forelæsning sagde Atmel (AVR) er sværere at understang slet ikke bruge det. Normalt mennesker bruger PIC. Hvad er dit forslag? Leder du efter dig idé at hjælpe mig om dette projekt.

Så mit foredrag sagde Atmel (AVR) er sværere at understang slet ikke bruge det. Normalt mennesker bruger PIC. Hvad er dit forslag?
Hvad sige efter dette ord fra dit foredrag. :-D Vent bare til Alexa høre for dette. I dette tilfælde tror jeg bedst, er at skifte skole. Både PIC og AVR bruges i stor mængde i masser af projekter omkring planeten. Min mening, der er bedst for studerende at bruge nogle sirious udvikling pladelignende EasyPIC v7 for PIC (også for AVR anden passende udvikling board) eller en anden udvikler eget projekt, og når alt er gjort så gøre din PCB. Arduino cant give dig komfort i at udvikle ligesom nogle store udviklingslande bord, som har masser af inkluderet ting.

[Quote = tpetar, 1130630] Hvad at sige efter dette ord fra dit foredrag. :-D Vent bare til Alexa høre for dette. I dette tilfælde tror jeg bedst, er at skifte skole. [/QUOTE] God idé .. LOL ~ hahahahahaha ondt af vnidue .. Vidste du kender om dette projekt?

For mig giver jeg lidt forskud til Atmel, fordi lavere pris på UC i modsætning Microchip. [Color = "silver"] --- Opdateret --- [/color] [quote = aziz92, 1.130.632] God idé .. LOL ~ hahahahahaha ondt af vnidue .. Vidste du kender om dette projekt? [/QUOTE] Ja, kan du søge EDABoard tråd jeg tror du vil finde noget nyttigt for dine behov, hvis jeg dont har pæne kredsløb, vil jeg sende.

har du haft et kig på Microchips lav pris (omkring £ 20 / £ 30 i UK) microstick boards? de har en onboard programmør / debugger og en header til stikket i en breadboard for dine egne kredsløb vi finder dem meget nyttige for datalogi og elektronik postgraduate og sidste år bachelor projekter

Jeg kender Microchips men jeg forstod ikke for meget i PIC. Jeg foretrækker at lære Arduino fordi dens kan spare tid til at gøre hardware til min programmering. FYI, mit problem er, hvordan man kan designe simulering ved hjælp af Arduino board. Kan du hjælpe mig?

Jeg tror at vælge den bedste microcontroller til projektet i også om, hvad du ønsker at lære. Hvis du ønsker at lære om microcontrollere, bør du nok bruge noget andet end Arduino. Men hvis du ikke ved ret meget om elektronik, og bare ønsker at opbygge en fungerende enhed, jeg tror Arduino er et godt valg. Også for første projekter, giver ved hjælp af Arduino dig en blød start. Jeg har brugt både PIC og Atmel. Jeg har ofte fundet Atmel datablade lettere at forstå og også de ikke synes at have helt så mange alvorlige fejl. Ofte PIC controllere været billigere selv. Jeg tror, ​​du kan vælge en af ​​dem eller prøv begge, er der ikke en stor forskel i ikke-kritiske applikationer. Nogle mennesker siger, at Atmel er lort, eller at PIC er lort, men de er bare en flok gamle stædige mennesker (jeg tror din underviser falder ind under denne kategori også). Hvis du har en kritisk anvendelse (brug for hurtig ADC eller clockhastighed osv), så vil du sandsynligvis opleve, at man kunne være bedre end den anden i den konkrete ansøgning. Hvis din underviser siger, at alle bruger PIC og det er derfor, du bør også, er han ikke efterlader meget plads til innovation. Hvis alle tænkte sådan, ville ingen komme op med noget nyt. Jeg hader bare at mentalitet. Hvis jeg var dig, ville jeg vælge en Atmel produkt, blev det Arduino eller noget andet, bare fordi jeg fik at vide ikke at. Btw, hilsner fra Penang :)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back