Hvilken er bedst egnet Microcontroller

P

pappu_sam

Guest
Hej alle, Iam i en tanke at designe et produkt, som vil indeholde en GLCD, et tastatur, en SD / MMC-kort ..... som er bedst egnet microcontroller til at bruge alt dette ...? så lad mig det vide ....

de er mange MCU velegnet til denne anvendelse, ligesom atmega128 f.eks. Du skal give flere detaljer (KB flash osv.)

hvis du er på udkig efter en udvikling bord for at starte projektet Microchips microstick kunne være nyttige for dsPIC33F og PIC24H Development Board [/url] [url = http://www.youtube.com/watch?v=jiHNhTFNC9U] YouTube - Microchip Microstick Oversigt [/url] det har en indbygget programmør og header til at forbinde til en Breadboard for dit eget kredsløb

Utilstrækkelige data .. Du bør overveje hvad er de andre ting, du ønsker at interface som GSM-modem, GPS, I2C EEPROMs. Hvad ville være din kode størrelse? Hvad er arbejderklassen spænding og strøm det kan forbruge?

thnaks for dine svar venner .. mit produkt vil bruge SPI, bliver el 4-5V ...

mit produkt vil bruge SPI, bliver el 4-5V
Dette er for vag, alle MCUs understøtter SPI og de fleste opererer på spændinger du har postet ... du nødt til at være mere specifik, udsender flere oplysninger om dine »produkt«, anslåede omkostninger. Har du udviklet koden for dit 'produkt'? Hvis ja så hvilket sprog / udvikling system, har du brugt? Hvad er størrelsen af den kompilerede kode??

Kære arbj, brugte jeg PIC18F4620 tidligere til at udvikle et produkt, der bruges til at læse data fra SD / MMC og vises på GLCD og gemmer også en txt-fil, som vi har skrevet om GLCD .... Jeg var strucked sammenknytning med SD / MMC med PIC18F4620 ... Jeg tænkte på at ændre mit MCU ...

Jeg bruger 18F4620 for sammenknytning med et microSD-kort, og jeg har ikke nogen problemer med det. Problemet er ikke med MCU, men snarere med den hardware eller software, du bruger. De fleste problemer med SD-kort opstår som regel på grund af forkert signal niveau konvertering / håndtering.

den Microchip opdagelsesrejsende 16 Development Kit (for PIC24, dsPIC og PIC32 MCUs) 16 Development Board [/url] har en SD-kort datter bord - have et kig på "PICtail ™ Daughter Board for SD ™ og MMC-kort" for et kredsløb Bestyrelsen for SD & MMC [/url]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back