Hvilken er den bedste simulator: COMSOL eller CST?

I

iaia

Guest
Hej alle, jeg har brug for at simulere en monomodal applikator i en rektangulær bølgeleder med henblik på mikrobølgeopvarmningen (så jeg er nødt til at løse, blandt andet varme ligning). Hvilken er den bedste simulator: COMSOL eller CST? Alle råd eller forslag ville være meget værdsat. Tak

Hej Iaia Begge er helt forskellige løsninger: COMSOL er en diff-ligningsløseren, Matlab lignende, hvor du skal skrive din egen kode for at kunne udnyttes fuldt ud sine kapaciteter. Det betyder, den tid, du har brug for at beherske det er enorme. CST er et professionelt værktøj orienteret mod 3D elektromagnetisk Simulation, klar til brug. Dens indlæringskurven er ret cool, får du certainly resultater meget hurtigt. ønsker dig det bedste

Tænk nøje, hvis du virkelig har brug for at løse den varme ligning. Hvis dette virkelig er tilfældet, CST MWStudio er ude af spørgsmålet.

loucy, du synes at være temmelig hurtig til at påtage sig hvad CST ikke kan. Deres EMS solver kan gøre dette - måske ikke fuld multi-fysik ting, men du kan gøre en termisk løsning med MWS tab - temmelig praktisk. COMSOL er begrebsmæssigt temmelig stærk, men du virkelig har brug for at vide, hvad du laver, og også vide, om resultaterne giver mening - antallet af faktorer, der kan påvirke resultaterne er højere - samme for Ansys - de fleste mennesker kan ikke sige, uden en eller anden form for måling , om resultaterne kan trutsed eller ej - masken er for eksempel forskellig for et elektromagnetisk felt end for en termisk mesh. COMSOL kan virkelig ikke konkurrere med MWS / EMS når det kommer til brugervenlighed, CAD import og efterbehandling osv. Hvis du er en programmering / Matlab type, derefter med alle midler er Comsol et potentielt godt værktøj - men for virksomheder, Comsol ville faktisk være den dyre løsning, da du har brug for dygtige folk til at bruge det - de fleste RF og MW ingeniører ønsker ikke at tænke på de ligninger, der anvendes, men den faktiske udformning af anordningen - hvis softwaren er valideret og er meget udbredt, så software som CST s er meget attraktivt. Jeg plejede at være meget fortrolig med ligninger, men jeg vil nu koncentrere sig om design og ikke ligninger og derefter design. Bare min mening, men jeg er sikker på der er en masse mennesker, der tænker på samme måde. aw

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back