Hvilken retning af aktuelle kilde er korrekt?

S

Shaq

Guest
Kære alle,

I1 1 0 5mA

Der er højre i figuren som vist nedenfor?
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

hej

Selv om det er SPICE format,
forskellige simulatoren kan give anden fortolkning.

En ideel aktuelle kilde 'jeg' kører en modstand »R« og skabe en spænding

Både tallene er korrekte.Gennemstrømningsretningen viser den størrelsesorden.

Det vil afhænge af de præferencer, af en forfatter af en bog, eller en lærer, eller en departament af et ministerium (af noget) i et land, du bor i ..

Referencer:
http://en.wikipedia.org/wiki/Current_source
http://commons.wikimedia.org/wiki/Image:International_graphic_symbols_of_current_source.png

Hilsen,
IanP

det givne er

I1 1 0 5mA

generelt notation vil blive
Jeg pn i1A

p --- pluspolen
n --- negetive terminal

som løbende strømme fra Positive sigt at neg terminal (undtagen i spænding kilder)
hvorfor vi generelt anser det som fig A i krydderiet usage

dem begge er korrekte.hvis u er stadig med problemer konvertere det til spændingskilde

I1 1 0 5mA => Figur A er korrekt: 5mA aktuelle strømninger fra node 1 til NODE 0.

I1 0 1 5mA => Figur B er korrekt: 5mA aktuelle strømninger fra NODE 0 til node 1.

hvorfor begge er rigtige?fordi definitionen er forskellig i forskellige bøger.

De er korrekte begge.De bare angive størrelsen og retningen er afhængig af, hvordan det nuværende igennem.

Funny, var jeg kæmper denne ene i nogen tid.
I Østeuropa er de brugte B, og årsagen var strømmen af elektroner.A bruges i den vestlige verden, og siden vest vandt over øst jeg bruge A FROMS 1989!
Men det er bare en præference på forfatteren virkelig.

begge er korrekte, at krydse chek dette blot konvertere dem til spænding kilder og se.

begge retningen er rigtig, fordi det er bare en retning ret .. så det udelukkende afhænger af convension u brug .. otherways u kan sige ved siden af A, B, også currect fordi den øverste potentiale kan være lavere end gnd .. så aktuelle strømmer gennem den retning ..

nuværende strøm til blæser potentielle retning, det er bare en retning, så surajit's indlæg er den bedste forklaring

stenet

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back