Hvilken software er bedst for ICP ionkilde design og sim?

S

steve_rb

Guest
Jeg forsøger at designe et induktivt koblet plasma ionkilde og gøre det er 3D-simulation. Hvilken software er det bedste for denne perpose? CST, HFSS, ... ?

Lad os gøre det lidt mere klart. Først vil jeg nødt til at gøre Induktionsspole simulering. Jeg har et foto af spolen her: http://www.edaboard.com/ftopic364992.html Hvilken software skal du anbefale til simulering af denne spole, når en RF-effekt er forbundet til det? CST, HFSS, Maxwell 3D, ... ? Coil bliver strømførende med en 13,56 MHz 5kW RF-generator og vil ioniseres H2 til creat plasma. Jeg ønsker at se, hvordan plasma opfører sig. Senere vil jeg tilføje electrods for positiv ion exctraction som også skal bruge simuleringssoftware (sandsynligvis den samme software) for at designe electrod geometri.

Efter en del søgning fandt jeg den eneste software, der kan gøre ICP simulering er Pasmator fra Kinema. De plejede at give væk gratis demo, men jeg savnede det. Enhver har denne demo eller kender hvor du kan finde denne software så lad mig det vide. Det synes det er discountinued. : Cry:

hvordan har du designet din spole. venlig at fortælle mig, hvordan modellering og design af denne type spole sker i HFSS og CST.

Jeg er efter plasma simulering og HFSS og CST ikke kan gøre denne form for simulation. Kun Plasmator kan gøre det. Men spole kan designes ved hjælp af fælles sikkerhedsmål og HFSS jeg tror, (jeg har ikke gjort det selv).

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back