hvilken type af modstande og kondensatorer?

A

andrew257

Guest
Hej Alle,

Kan nogen fortælle mig, hvad er de anbefalede typer af modstand og kondensator til at konstruere aktive filtre med.Har SMT har nogen fordele i forhold til gennem hullet komponenter?

Tak

R og C skal være lineær.
Så Metal-Metal hætter og poly res vil være godt

Ved høje frekvens poly resistor udstiller kapacitiv karakter.Hvis støberiet BSR har blokeret salicide resistor, bedre brug det som det er næsten nul temp coeff.

andrew257 skrev:

Hej Alle,Kan nogen fortælle mig, hvad er de anbefalede typer af modstand og kondensator til at konstruere aktive filtre med.
Har SMT har nogen fordele i forhold til gennem hullet komponenter?Tak

bruge poly resitor og n-modstand godt sammen.
Divider din samlede modstand i dette hensigtsmæssigt to dele.Således at den negative temperaturkoefficient af poly res aflyser med positiv temparature koefficient på nwell resistor

De fleste af de svar du har fået ser ud til at antage, at du kan designe filteret inde i en IC.Baseret på dine spørgsmål om SMT vs gennem-hul, formoder jeg du designer en diskret filter.Hvis det er tilfældet, skal du være opmærksom på nøjagtigheden og temperaturkoefficient af både modstande og hætter.God modstande er ikke svært at finde.Gode hætter er lidt vanskeligere.Generelt keramiske hætter er ikke reel stor.Polypropylenlåg kan være det rigtige valg for præcise filtre.Disse er temmelig store og almindeligt tilgængelige gennem-hul stilarter.Som altid, nærmere oplysninger om kravene til dit filter vil diktere den nødvendige komponenter.Hvis filteret ikke behøver stor nøjagtighed, kan brugen af keramiske caps være muligt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back