hvilken type antenner anvendes i Nokia Mobile Phones

S

shahid78

Guest
hej

Jeg er bare undrende hvilken type antenner bliver brugt i den kommercielle telefoner
f.eks Nokia, Samsung og Sony EricssonHvor kan jeg finde oplysninger og billeder der viser antenne typehilsen

Alle mobiler brug dipole antenne som de er i stand til at opfange signaler fra 360degrees.Telefon bruger signal booster for at øge den lave signal, som vi dont get generelt formål modem anvendes i nogle projekter.

http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=301430

hi ckshivaram

I dont think so at dipole bliver brugt i moderne opkaldsstation dag.de blev brugt i tidligere opkaldsstation hvor u kan se antennen fremspringende fra toppen.
dag alle opkaldsstation benytte interne antenner gerne pifabalaguru thavamani tak for udstationering linket.Jeg har undersøgt det, og som jeg nævnte i mit første indlæg, PIFA er det mest udbredte antennen i opkaldsstation

men kan du sende alle andre oplysninger om antenner anvendes i nyeste Nokia-håndsæt eller samsung

Microstrip patch antenner er almindeligt anvendt i mobil kommunikation terminaler på grund af deres mange attraktive
funktioner,
såsom enkel struktur, lave produktionsomkostninger, lette vægt og robusthed.Dual-frekvens antenne elementer
er påkrævet, som i dag er standard mobile terminaler drives i to frekvensbånd,
f.eks GSM900/GSM1800 i Europa.
Det er ønskeligt at have mere almen telefoner, der opererer i flere forskellige systemer rundt omkring i verden, men i sagens natur
smalle impedans båndbredde af patch antenner kombineret med begrænset volumen for antennen element begrænse deres
anvendelighed i multiband telefoner.

http://lib.tkk.fi/Diss/2004/isbn9512273810/article9.pdf

Samsung og Nokia gøre brug PIFA for alle hele båndet antenner (850, 900, 1800,1900 MHz).Her er billede fra en Samsung U600:
h ** p: / / www.ethertronics.com/photo_gallery/10/
Nokia N95:
h ** ps: / / fjallfoss.fcc.gov / oetcf / EAS / rapporter / ViewExhibitReport.cfm? mode = udviser & RequestTimeout = 500 & calledFromFrame = N & application_id = 640965 & fcc_id = 'PDNRM-321'
Vigtigste forskel i forhold til ældre PIFA antenner er forbedret design til at omfatte flere bands med mindre og slankere størrelse.Ingen af dem har nogensinde været bruger dipoles som antennen i en mobiltelefon på grund af dårlig funktion i pladsen.Ældre telefoner med eksterne antenner have været mere eller mindre forkortet monopoles.
Både Nokia og Samsung gør Singel band telefoner (2100 MHz) med en integreret monpole antenne.
Denne type antenne kan få nok højde over jorden til at arbejde rimelig godt endda som indlejret på grund af den korte bølge lengt og relativt smalt bånd.
Har aldrig set et plaster som telefonens antenne men keramiske Lapperne undertiden bruges som GPS eller bluetoth antenner inde i en telefon.

takket E Kafeman for Deres indsigtsfulde link og hjælpsomme kommentarer til moderne håndsæt antenner

hilsen

også fraktale antenner anvendes,
kontrollere
http://www.fractus.com/

khouly

fractus antenner anvendes ikke meget mere meste PIFA (shorted Patch) anvendes mit firma har udført en række test på fractus ide vi har fundet, at selv om de er godt matchede de ikke udstrålede så effektivt som andre antenne-design (men de er lille)

ja jeg er enig med b4bb4ge.jeg dont kende enhver håndsæt fabrikanten som bruger fraktale antenner.

hilsen

Generelt mennesker bruger microstrip patch antenne.For at få en bedre idé, kan du få et kig på den vedhæftede fil.
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Hej alle:

Jeg tror mange håndsæt antenner bruger forskellige former for PIFA antenner og modificeret monopoles.Den
1. håndsæt uden Monopole var fra Nokia for nogle år siden.Jeg hjalp dem med model det korrekt på IE3D.

Nogle designere er også ændret monopoles.Et velkendt antenne designer fra SonyEricsson konstrueret en multi-band antenne bruger modificerede Monopole.Han sagde antennen han designet blev benyttet af mere end 100 millioner håndsæt.Interessant, han fortalte mig, han var ved hjælp IE3D på det.

Et andet interessant faktum er, at nogle håndsæt kunne ligne de har en Monopole der.Men det sa fake en.Designere vil foretage en falsk en der således at brugerne kan føle sig mere tryg på håndsættet, fordi de vænnet til opkaldsstation med nogle type Monopole antenne.Hilsen.

på nuværende tidspunkt, nogle mobiltelefoner brug PIFA og nogle bruger Monopole, fordi nu er mange telefoner er små og tynde, de PIFA antennen ikke kan opfylde dette krav, så mange tynde moble telefoner bruge Monopole antenne.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back