O
optech
Guest
Jeg er nødt til at fremlægge en præsentation om at anvende ANFIS (med MATLAB) til en ansøgning i min klasse. Men jeg ved ikke, hvilket er sandt for præsentation. Jeg vil beskrive to-vejs og jeg vil gerne vide, hvilket er sandt: 1. måde: Jeg var to input og et output (Sugeno). Jeg writed medlemskab funktioner og regelsæt. Endelig vil jeg så Overflade og regler fra menuen Vis. 2. måde: Jeg var to input og et output (Sugeno). Jeg besluttede mig for 9 sæt værdi og gemmes i en fil (SETs.dat). Fra Rediger -> ANFIS menuen, vælg Træning og indlæst data fra fil (SETs.dat). Derefter fra "Generate FIS" klik, jeg valgte "gbellmf" og konstant for min ansøgning og klikkede OK. Så jeg klikkede på "Train Now" og til sidst jeg klikkede på "Test Now", når Training data, der vælges. Således så jeg output ved at ændre dette oprettet med ANFIS og jeg har complated at forberede medlem funktioner og regler med ANFIS. Med både måde, er regler Sets samme, output-værdier (9 konstant værdi) er meget tæt på (i f (u) - udgang medlemskab funktion), overflader ligner hinanden (med 1 måde overfladen er mere skarp.). Men mothods er forskellige. Hvilken vej er sandt for Appling ANFIS til et program? Venligst akut hjælp mig! Tak ....