hvor 2 starter digitale ASIC

S

Salma ali Bakr

Guest
Jeg boede i FPGA men jeg ønsker at starte i digitale ASIC .... Hvordan kan jeg gøre det, og hvad

begreb gør, er det bygge på???

tak

Salma: D

for de grundlæggende begreber u kan se Rabaey bog til digital ICs

Rabey er en dejlig bog 2 start
Princippet om CMOS VLSI design af weste er også en gud bog 2 start

samme søgning spurgte tidligere
tjekke EDA bestyrelsen for flere svar

Begge er de rigtige til at starte,
hvad jeg føler, og jeg gjorde, er at starte med "ASIC-design" af Smith. D, fordi denne bog vil du fuldt ud (fuld begreber), som anden bog kan ikke.Tilføjes efter 1 minut:Begge er de rigtige til at starte,
hvad jeg føler, og jeg gjorde, er at starte med "ASIC-design" af Smith. D, fordi denne bog vil du fuldt ud (fuld begreber), som anden bog kan ikke.Tilføjes efter 1 minut:Begge er de rigtige til at starte,
hvad jeg føler, og jeg gjorde, er at starte med "ASIC-design" af Smith. D, fordi denne bog vil forklare dig fuldt ud (fuld begreber), som anden bog kan ikke.

for de grundlæggende begreber, u derefter kan wrie dit kredsløb ved hjælp verilog eller vhdl!

thnx en masse fyre,

hvad med de værktøjer, jeg kan bruge?
og hvor meget tid har jeg brug for at blive fortrolige med dem og med de grundlæggende begreber i almindelighed???

thnx igen
Salma

hvis du koncentrerer dig om kun den sproglige aspekt af det, siger verilog eller vhdl, u kunne få en masse gratis værktøjer, der vil simulere dine designs.

for verilog, er der et gratis værktøj kaldet Ikaros.

for vhdl, foretrækker jeg at bruge bluehdl som også er gratis.Jeg er sikker på der er flere værktøjer.

men, før at være meget sikker på, at du er grundig med basale digitale koncepter.

så start med ASIC
grundlæggende u nødt til at gå med verilog sprog
så vidt som opslagsbog er bekymring CMOS VLSI designet af Neil affald og Harris
og en anden er uyemmera.
og for verilog ting der er masser af gratis online tutorial er tilgængelig.

Hej,
denne bog er online - http://www-ee.eng.hawaii.edu/ ~ msmith / ASIC / HTML / ASICs.htm - det giver et helhedssyn og er stille god - derefter u nødt til at beslutte, hvilken del, du vil arbejde på - hvis du ønsker at arbejde i backend, kan du prøve en GNU værktøj Archimedes eller Microwind's Student Edition - både gratis til rådighed --
ag

EDA værktøj: DC FPGA.

DC FPGA er et værktøj, der udnytter kernen i DC og fokusere på FPGA biblioteket.

dette værktøj er at hjælpe brugeren, der ønsker at migrere deres design fra FPGA til ASIC senere, uden at ændre den begrænsning.

Hvis du er meget fortrolig med FPGA design, synes jeg, det er nemt at starte ASIC-design.
Først skal du kende ASIC-design flow.
skrive kode -> funktionelle simulering -> syntese -> timing analyse -> post syntese simulering -> Layout -> post simulering.
så skal du være famaliar med nogle eda værktøjer
Cadence: ncverilog eller verilog-xl, Apollo osv.
synopysys: DC, primetime, Tmax, måske brug for strøm compiler.osv.

hej u kan studere ASIC-system design fra kapitel 8 i Rabaey bog og også læse manualen af ASIC-system designet af RAbaey som er på "rapidshire"

hej .... u kan starte med VHDL af Douglas Perry, det er en dejlig bog om VHDL og omfatter også grundlæggende ASIC flow.

der er en QuartusII fra Altera.
Det er EDA værktøj, U know.
U behov for at studere verilog eller VHDL.
Der er mange bøger, men den letteste måde er websøgning.
Det er meget nyttigt for mig.

Har et godt studiemiljø ..
bye ~

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back