Hvor er ensvinklet spiral antenner brugt? (For min afhandling)

A

ayy2023

Guest
hej alle. Jeg vil gerne spørge, om nogen af ​​jer ved, hvad er de områder af ensvinklet spiral antenner? hvad bruges de til? Jeg ved, de har cirkulær polarisering. nogle tech fyr fortalte mig, at de kan bruges til at finde eksplosive miner fra en satellit. kender du andre specifikke anvendelser af ensvinklet antenner? Jeg vil gerne fortælle om konkrete anvendelser af det i indledningen del af min afhandling. al den hjælp ville være værdsat.

ayy2023 som jeg ved, kan ensvinklet spiral antenne anvendes til detektering begravet objekt i jorden på grund af sin gevinst og cirkulær polarisering. det anvendes til GPR (jordgennemtrængende radar-systemer). [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 5 minutter: [/color] [/size] hej alle ..... ved du, hvad der er flare sats i log-spiral antenne? hvad er forbindelsen mellem flare hastighed og alle spiralens parameter som lydfelt, polarisering, impedans etc.? og hvad er virkningerne af flare sats til vores log-spiral antenne? er det korrekt, at grænserne i flare sats er 0,2

hej ved flare sats Jeg tror du mener "a", som er på ligning r = r0 * e ^ (aφ) i papiret af Dyson det siger de gjorde for 40 forskellige spiral antenner alle med forskellige parametre jeg også gjorde 10 simuleringer med en = 0,7 , 1, 1,3 og 0,3987 grunden til at du kan tænke 0,2

men gør det rigtigt, at igen afhænger af theta? så hvordan kan igen afhang med flare sats? gør dine 10 simuleringer ikke i mellem en hel omgang og en og en halv omgang? når a = 0,7, 1 og 1,5 Hvor mange er din tur? ikke i en halv omgang? o ya Jeg har impedans 230 + J200 ohm, hvordan man kan reducere denne imaginære? og til at matche det med stik 50 ohm, hvad kan matching impedans bruges? skal min spiral bruge balun? som hvad? ked af, hvis jeg har en masse spørgsmål thx

hvad er din frekvensområde? hvis du bruger UWB gerne 2-18 GHz, så kan du ikke matche din imaginære impedans. det plejer påvirke meget. igen afhænger til 2 parametre. første er en "flare rate" anden er beta, som er vinklen mellem to ensvinklet spiraler, som producerer en hånd af din spiralantenne. Jeg tror, ​​du har læst Dysons dokument (år 1959) hedder det samme som dig, men det siger ikke du er nødt til at begrænse den måde. det siger, når du gør som du siger du vil have en god mønster. ellers han ikke sige, hvad der sker. og svar på dit spørgsmål: Hvis du tager r0 = 1 og a = 1,1.3,0.7 begge af dem ikke har et sving eller en og en halv omgang, som gør stråling mønster ufuldstændig og brudt. min undersøgelse var at undersøge disse virkninger. kan du se, hvad du beder ved hjælp af HFSS selv. hvis du har brug for mere hjælp mail mig fra ayy2023@yahoo.com og jeg ikke bruge en balun, men jeg brugte noget i stedet, som gjorde VSWR mindre end 2

min frekvensområde er 1,8 - 6 GHz. hvorfor ikke din spiral behøver balun? så hvordan at balancere din spiral impedans med koaksiale 50 ohm?

vi ikke bruge en koaksial 50 ohm ligesom jeg sagde vi brugte en overgang fra koaksial til to leder kabel. søge efter det på IEEE som "1:100 balun transformer" faktisk kan du kalde det balun.

kan jeg se dit design, please? fordi jeg ikke kender en overgang fra koaksial til to leder kabel eller vi kan kaldte det "1:100 balun transformer". kender du, hvordan du opretter balun eller matchende impedans for min log-spiral antenne? Jeg har en antenne med ca 220 + J200 ohm, i hfss design, satte jeg klumper havn i centrum af spiral, mellem 2 spiralarme. Jeg ønsker at matche det med coaxial 50 ohm.i ikke kender alt for, hvordan man skaber balun eller matchende impedans i hfss fordi jeg er ny i denne software.

Jeg brugte ligesidet trekantet til mit afsluttende projekt for at få cirkulære polarisationer for kvasi Zenit satelite.

jeg ikke simulere det med balun. i simuleret, som om det blev tilført med to ledninger. det ændrer ikke stråling mønster, men det ændrer sig VSWR og jeg fandt meget meget anderledes VSWR er for mine simuleringer. og jeg ved, hvis du lægger din klump havn i midten af ​​dit stråling kasse du nødt til at oprette et porevolumen. har du mulighed for at administrere din simulering og simulere det? Jeg har afhandling præsentation i morgen. ønsker mig held og lykke: D

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back