Hvor i Europa kan jeg få ARM cpu?

C

cameni

Guest
hej, er der nogen vide, hvor i EU, er det muligt at bestille et par stykker af ARM CPU med MMU (eller en 32 bit CPU med MMU)? Jeg vil gerne udvikle en lille bestyrelse stand til at køre Linux. tak

Hej cameni, byggede jeg mange bestyrelser med Motorola PowerPC CPU'er (MPC8xx). Disse har en indbygget MMU og er i stand til at køre Linux. Disse CPU'er kan bestilles i små mængder af EBV elektronisk ( www.ebv.com ) Bye

Hvis du ønsker en ARM-kernen, købe en udvikling bord fra ARM http://www.arm.com/devtools/dev_boards?OpenDocument . Du kan ikke købe en chip fra ARM, kun Development Board Ellers er der flere fremstilling af UC med ARM-kernen For eksempel Samsung, se på http://www.arm.com/ARMPower/57ZEQU/ $ File / ARM_Microcontroller_Spreadsheet.xls

hej mr_ghz, hvor meget koster de omkostninger i middel? thx Lollo

Hej lollobrigido, Det afhænger af, hvad perifere nødt til at blive gennemført, og som clock frekvens. Den "laveste pris" variant er den MPC852T med 10/100Mbit Ethernet, 3 serielle linier (2 også i stand til 10Mbit Ethernet), Memory-controller, ... med en hastighed på 50 MHz (= 50 MIPS). Det koster omkring 15US $ for 100pcs. 1 stykke vil koste omkring 25US $. Der findes også typer med integreret LCD-controller, flere havne, ... For information om chip -> kig på Motorola hjemmeside vedrørende priser -> kig på www.ebv.com , men disse priser er normalt omkring 20% ​​for høje. Bye

Kunne nogen indlæg PCB filer til ARM eller Motorola 32 bit MCU, hvad der vil være i stand til at køre linux? Jeg ser mr_ghz gjorde mange Motorola bestyrelser?

Hej mike2002, Bestyrelsen byggede jeg har meget I / O og periferiudstyr. Så jeg tror, ​​de er ikke så interresant for dig. Men det er muligt at købe meget små PowerPC-boards (f.eks TQM860 og så videre, kan du prøve Google). Måske har du en chance for at få diagrammer og layout af en sådan bestyrelse. Bye

Sommetider Motorola har lagt ud skematisk og layout / Gerber filer for Evaluering / Udvikling Boards på nettet. Jeg har downloadet Orcad layout og Gerber filer til MPC5249 Coldfire. Hvis du overvejer at bruge MPC8xx huske, at de kun er tilgængelige i BGA pakke.

vedrørende chips arm tilbyder fuld liste over selskaber. Der er også chips blev proting er blevet gjort til nogle OS'er Intels string arm

Der er par af ARM er med flash EPROM de er gode til at bruge Intels 26x 25, atlmel chips

Jeg kunne ikke forstå navnet på de virksomheder eller af chips. Plz fix.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back