Hvor kan jeg få disse kredsløbsdiagrammerne?

S

semiconductor

Guest
Jeg har lige gjort en strømforsyning, som kan levere: 24VDC - 4A.

Men i øjeblikket står jeg et problem:
- Hvordan kan jeg beskytte min forsyning fra kortslutning
- Hvordan kan jeg begrænse det aktuelle output (I ud <= 4A), jeg mener, hvis Iout> 4A forårsaget af en reduktion i belastningen for eksempel vil beskytte kredsløbet trække den tilbage til 4A eller 0.

Jeg har virkelig brug for betonarbejdet til min ovennævnte formål!

Tak på forhånd.

Hej

Kig på dette projekt, hvis det kunne hjælpe:

http://www.mitedu.freeserve.co.uk/Circuits/Power/psu13v8.pdf

Jeg har lige prøvet det.Det fungerer godt, men hvis nogen kan, uploade her anden ledningsdiagram?Jeg har brug for flere løsninger!

Få en tre-terminal 24Volt 5Amp Voltage Regulator IC, kan TO3 på heatsink, og tråd den i den nuværende begrænsning tilstand.Du kan finde kredsløbet i databladet.

Det er Dificult at foreslå nuværende begrænsning kredsløb for din stabilisator, fordi Desuden bør være foreneligt med dit kredsløb.Hvis du ønsker et rimeligt forslag, er det nødvendigt at sende kredsløb jeg tror.

se på:
http://www.elektroda.pl/eboard/viewtopic.php?t=41118&highlight=fuse

Jeg har ned filen: FUSE.PDF fra det link, du gav ovenfor.Men jeg forstår ikke, hvorledes denne Fuse.Kan nogen forklare mig, hvordan det fungerer (Det begrænser den nuværende overforbrug 2A).

Tak på forhånd!

Det går på denne måde:
Når ps er swiched på, både BC182 og BD241 er fuldt ud at gennemføre, fordi 1K modstand forbundet til bunden af BC182.Transistorer er Darlington tilsluttet.
Belastningsstrøm strømmer gennem BD241 og 0,35 ohm modstand.På nuværende grænse (2A) spændingsfaldet på 0,35 ohm er tilstrækkelig til at åbne sekunder BC182 (mest til højre).BC182 gennem nuværende begrænsning resistor 1K
der er forbind.at indsamleren og thirystor gate, trigers det.Thirystor gennemfører og grund base af første BC182.Fuse pauser, load er slukket.Nøglen er beregnet til nulstilles.Når der trykkes på det shorts thirystor som stopper udførelse.Efter nøglen release belastning er drevet igen.
For større belastning nuværende grænse er det nødvendigt at ændre 0,35 ohm modstand og til at kontrollere alowed indsamler løbende for BD241 så base drev i første BC182

fir den nuværende begrænsning u kan bruge serie spænding controllere eller u kan bruge parallel spænding controllere.u kan designe en på en måde, der for en kort circuir hvis spændingsfaldet over en test modstand er øget end en transistor vil komme videre og vil trække strømmen fra banen.u kan henvise til sådanne kredsløb i bogen "elektroniske apparater og kredsløb teori" ved boylestad

u kan også bruge enkle hardware logik.design counter gennem enkle d eller JK flip flops nad derefter afkode den tid, hvor u ønsker at gøre alaram til binær.sige for 3 Produktionen skal 11.

and the output of these counter such that when they meet the desired time they produce a logic zero.

foder, til nulstilling af IC's / flip flops

til borber:
Jeg tror, at jeg forstod din forklaring.Men jeg spekulerer på, og det er også et problem, som jeg støder på i praktisk:

Først vil jeg tildele den belastningsmodstand på 24 ohm.Det fører til den nuværende 1A gennem belastningen.Når jeg mindske belastningen modstand, Den nuværende løber gennem belastningen stigning (årsag).Når belastningen modstand når 6 Ohm.I teorien skal sikringen lukket ned for at beskytte kredsløbet og lasten.Men i virkeligheden er det ikke.Hvis den aktuelle løber gennem belastningen stigning (fra 1A op til 4A), det gør U (CE) i Darlington (BC182 - BD241) stige (ikke så nul som designet), og det påvirker udgangsspænding, og strømmen gennem belastninger (Jeg tror, at de arbejder punkter i disse transistor dråbe i den aktive region ikke (cut-off eller mætning region)).

Det andet problem er, at: thyristor ikke grund bunden af Darlington (jeg bruger den type: NEC 5P4M)
så selv når transistoren BC182 (mest til højre) åbnes ikke helt (UCE = 0), LED lys på grund af de nuværende gå gennem den i bunden af DARLINGTON.

Jeg er nu bekymret.Jeg kan ikke finde nogen løsning på disse problemer.Jeg har forsøgt, men mit arbejde ikke forud!

Nogen, please help me.

(Man tror, at: hvad betyder den rolle, denne DARLINGTON her? Er det anvendes som elektronisk switch?)

Hi Semiconductor,

Den bedste løsning til at løse dit problem er det at forsøge at sende dine skemaer.
Jeg ønsker ikke at tro, at den kun indeholder en transformator, en bro ensretter og en stor hætte.
Du skrev:

(ikke som nul som designet), og det påvirker udgangsspænding

Men tro mig, det var ikke udformet sådan, slet ikke.Du kan ikke falde til nul spændingen over Darlington BC182-BD241.Denne spænding vil altid trækkes fra dit output.

Du skrev:

Man tro, at: hvad betyder den rolle, denne DARLINGTON her?
det bruges som elektronisk switch?)
?

Hvorfor gøre det mener, at U (CE) i Darlington (BC182 - BD241) stige, og det påvirker udgangsspænding?

Jeg er sikker på du er en smart fyr, og har set allerede spændingsfaldet over Darlington som en sum af BD241 Ube BC182 Ube spænding over R1.
Hvordan banen ville arbejde på 4A uden Darlington?Hvor bias vil komme fra?

Du skrev:

Det Thyristor ikke grund bunden af DARLINGTON

Indlysende kan det ikke.Fordi Thyristor det er ikke korrekt forudindtaget.Sædvanlig colector af BC182 trukket til højre går til bunden af Darlington for at afskære bias strømmen.Men grænserne ønsker en form for lås og passer Thyristor.Men unfortunatelly, ikke godt.

Hilsen,
Silvio

OK, på pdf-fil det er et lille eksempel på elektronisk sikring beskyttelse.
Kredsløbet trukket omgivet af punkterede linjer er det føjes til kredsløbet, der skal beskyttes.
Indgangsspændingen er anvendt på J3 og J4.
1. og 3. kvartal udgør en bistabile kredsløb.
C1 hjælper bistabile gå i standardtilstand (Q1 slukket, Q3 på), når strømforsyningen er anvendt første gang.
Når spændingen over R-forstand lig med Ube af Q2, Q3 går ud og Q1 "suger" den skævhed nuværende leveret af fejl forstærker til bunden af Q4.
Da R-Sense er fited uden spænding kontrol-loop, spændingen over R-Sense det ikke trækkes fra stabiliseret udgangsspænding.
Ved at lukke S1, genindvinder udgangsspænding efter kortslutning eller over aktuelle.

til halvleder
som jeg forstår dine problemer, du har tilsluttet sikringsholderen efter at tilsynsmyndigheden i stedet foran den.
Men den bedste måde du kan få ordentlig helt er at sende dine skemaer.

Jeg downloadede dataarket i LM317 fra nedenstående link: neutrino.phys.washington.edu / ~ B...J4502 (jeg erstatte det med MJ2955) [/ url]

Dit kredsløb er på side 13.Kredsløb er spænding / strøm stabilisator.Strøm gennem belastningen kan ikke exceede værdi, der med de nuværende justere indstillingen.Med belastning resistens mindre derefter certan værdi udgangsspænding vil gå lavere mantaining max.justeret nuværende grænse.
Sætte sikring kredsløb foran regulator / stabilisator det vil bryde den aktuelle belastning til negliglible værdi, når turen værdi af sikringen er nået.
Hvis din belastning kan modstå 4 A, som du ønsker, at du ikke har brug for sikring.Bare sæt løbende tilpasning til 4 A. I dette tilfælde strømbelastninger vil ikke overstige 4 A.

Ja, jeg har prøvet din løsning, men noget går galt.

Kan jeg stille nogle flere spørgsmål om FUSE.PDF:
- Den anden BC182 (mest til højre) er NPN type, og hvis det er tilsluttet som i FUSE.PDF, potentialet ved Emitter er lavere end potentialet ved opsamling af andet BC182, spændingen for U (CE) giver mulighed for løbende at gå fra C til E (invers, fordi potentielle ved udgang teminal er højere end potentialet på jorden).

- Jeg forstår ikke denne sætning af grænsen (mit engelsk er ikke godt):
).BC182 gennem nuværende begrænsning resistor 1K
der er forbind.at indsamleren og thirystor gate, trigers det.

Kan nogen svare mig?
Tak grænse, dine råd er meget nyttigt for mig.

Du har ret.Anden BC182 (til højre) er forkert.Det bør PNP type (BC212) forbundet på en sådan måde, at base og emitter er byttet om og indsamler er sluttet, hvor det er.Nu, da spændingsfald på 0,35 ohm modstand (på grund af belastning nuværende stigning) når 0.65V (Vbe) transistor BC212 begynder at udføre.Collector aktuelle af BC212 er begrænset af 1k modstand i opkøber kredsløb (tilsluttet mellem kollektor og thyristor gate).Men samler løbende bør være stor nok til at fyre Thyristor.Det er nu mest begrænset af 1k modstand.
Anden del af sikringen kredsløb er OK.
Mit engelsk er ikke godt nok, så jeg appologize for missunderstandings.

Et andet tip.
Hvis du ønsker at indstille tur niveau mere præcist sætte trimer (1k) sideløbende med 0.35ohm modstand og forbinde base af BC212 til diaset.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back