Hvor mange ASIC designværktøjer har linux version?

S

shockie

Guest
hej,
Kan nogen fortælle mig, hvor simulation syntese etc eda værktøjer har linux version.
thx.

for simuleringsværktøjer, kadencen LdV, synopsys VCS og mentor grafik modelsim alle kan bruges på linux

for syntese, synopsys design compiler.kadencen rammerne buildgate ikke har linux ver.

skål
Sidst redigeret af nanako den
17. jul 2002 11:34, edited 1 gang i den samlede

nanako wrote:

for simuleringsværktøjer, kadencen LdV, synopsys VCS og mentor grafik modelsim alle kan bruges på linuxfor syntese, synopsys design compiler.
kadencen rammerne buildgate ikke har linux ver.skål

de fleste af s \ y \ n \ o \ r \ p \ y \ s
del af m \ e \ n \ t \ o \ r
kun én af c \ en \ d \ e \ n \ c \ e (LdV)
nogle af visuelle (s \ u \ M \ M \ I \ t), DEBUSSY (n \ o \ v \ en \ s)
etc

For FPGA, jeg tror Synplify har Linux version som godt, selvom jeg havn't
brugt det.

Du har ret Synpl! C! Ty giver Synpl! FY og Synpl! FY 7.0 og 7.1
til Linux-platform - Red Hat 6.2, 7.0 og 7.1.

Du kan downloade (efter registrering) om
h ** p: / / www.synplicity.c @ m / d @ wnl @ annoncer / d @ wnl@ad1.html

* -> T
@ -> O

Alt for dårlig Xilinx stadig ikke har en native Linux version.kan være i 5.1?

Deep IC,

Jeg tror, at NT version af EDA-værktøjer kan ikke understøttet i fremtiden.Det er mere let (betyder lave omkostninger) for en TP-selskab til at overføre et produkt fra Unix til Linux.

rammerne PKS 5 er nu tilgængelig på Linux.
nc-verilog/nc-vhdl findes på linux
modelsim findes på linux
Debussy findes på linux

krus wrote:

rammerne PKS 5 er nu tilgængelig på Linux.

nc-verilog/nc-vhdl findes på linux

modelsim findes på linux

Debussy findes på linux

Jeg hørte, at ise4.2 har en Linux version, men jeg har aldrig set det.nogen, så det?

Xilinx ISE 4.2 ikke har nogen Linux version, men du kan køre det vigtigste eksekverbare filer såsom, par, ngdbuild, kort under linux, ved hjælp af vin.Selv synes det at Xilinx's nye ise 5.1 ikke har en Linux version endnu.
Som bekendt kører en Windows-program som
f.eks par.exe under Linux, selv om muligt, vil forbruge en masse tid, og er langsom, så du kan ikke gøre store implementeringer under Linux for xilinx FPGA.
Men @ ltera har porteret det qu (at) rtus udviklingsværktøj til linux fuldstændigt, når du kører det under Linux vil du se et program, blot det samme som det
er Windows-versionen.Jeg tror, at der nu er en teknik, der gør det muligt for designere at kompilere deres vinduer skrevet kode til Linux, uden nogen stor forandring.

Jeg
har hørt, at @ ltera bruge Vin at køre qu (at) rtus også!Derfor har den en wind0 $ ser
og føler.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back