Hvor mange FM-stationer kan en by har i højst?

D

desperado1

Guest
Jeg har for nylig hørt, at en by kan have en maksimal 200 antal FM-stationer, hvis 88-108 MHz er udsendelsen vifte af FM?Hvordan er det så?thx in advance

Jeg tror, en enkelt FM kanal HAV en båndbredde på 150kHz.så holde vagt band såvel u kan beregne dem.

men selv det kan være mere, hvis u ønsker at genbruge,
hvor hyppigt, betyder, at hvis nogle kanaler er kun angivet til visse områder af byen alene.

med min tuner ganske høje vifte Jeg kan næppe øre to radioer, hvis de er tættere end 0,2 MHz
så 108-88 = 20 MHz
5 radioer pr MHz giver dig op til 100 radioer.

Max.BW for FM bruger 15KHz modulerende freq.og 75KHz afvigelse herunder vagt band ville være 200KHz.Dermed i en 20MHz BW (88-108MHz), en max.of 100 stationer kan indkvarteres uden indblanding

Det afhænger af det land, du taler om, men i den
amerikanske TV-stationer er tildelt frekvenser i nøjagtige multipla af 100 kHz, og kun de ulige multipla anvendes (100,1, 100.3, 100.5, osv.).Så ved hjælp af dette kriterium, du får også 100 stationer maksimum.

GSM Man skrev:

Det afhænger af det land, du taler om, men i den amerikanske TV-stationer er tildelt frekvenser i nøjagtige multipla af 100 kHz, og kun de ulige multipla anvendes (100,1, 100.3, 100.5, osv.).
Så ved hjælp af dette kriterium, du får også 100 stationer maksimum.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back