Hvor meget strøm kan en bonding-wire tage?

A

ASIC

Guest
Guys, I de næste par uger, jeg vil stå over for nogle problemer, at de ikke lære dig om i skolen. Her er den første .... Hvor meget strøm kan en bonding-wire tage (100 micron pad størrelse)? Hvornår skal du skifte til dobbelt-bonding? Hvor mange ben bør tildeles VCC og GND? Enhver tommelfingerregel? ASIC

Hej ASIC, jeg bruger ca 50mA/Pad for typiske trædepuder. Den dobbelte afgrænser er nødvendigt, hvis du har brug for at sænke obligationen indutance. Det afhænger af den type kredsløb, som du har. For analoge kredsløb er bedre at bruge så meget puder som du kan, for at have en mere ren forsyning. Dette kan simuleres for at kontrollere kredsløbet behavor. For digitale kredsløb er det ikke så problematisk. Men afhænger af hastigheden på banen. Antallet af puder begrænser den endelige silicium-området, så et kompromis er nødvendigt. Regards Bastos

Bastos, du er en rigtig kammerat ... Takket være en million. ASIC

tommelfingerregel: 1mm bonding længde = 1nH Så kan du nogenlunde vurdere, hvad du har brug for.

et typisk 1-mil-bondwire kan tage op til 500mA. Den kritiske flaskehals er puden selv. de fleste standard-puder er ikke optimeret til høje strømme og få electromigration-problemer over 100mA. Men hvis du stak 5 eller flere metallayers du kan bygge en 500mA Supply-Pad dig selv.

Glem ikke, hvor meget strøm en obligation wire tager, afhænger af dens tykkelse. Jeg bruger 0,0005 / 0,0007 du obligations-ledninger og jeg vil ikke anbefale at gå længere end 200-300mA for denne tykkelse wire. Hvis den nuværende er et problem, glem ikke at du kunne bruge guld tape, anyhting 0,0005 til 0,002 du kan bruges til større nuværende evne. Også dobbeltbindinger vil reducere induktans og jeg vil anbefale dette, hvis du bruger nogen form for forstærker i mikrobølgeovnen frekvensområdet.

Jeg bruger 0,0005 / 0,0007 du obligations-ledninger og jeg vil ikke anbefale at gå længere end 200-300mA for denne tykkelse wire.
Jeg ønsker at knytte bånd derhjemme. Hvilket udstyr skal jeg bruge? Jeg har syre til at opløse chip pakke, og jeg ønsker at obligationsmarkedet ubrugte teste pads til at pakke ben.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back