Hvoraf den ene er bedre GTP USB eller GTP USB Lite til programmering PICs?

M

MeeVal

Guest
Hej, jeg fandt nogle diagrammer for GTP USB: GTP USB + GTP USB Lite GTP USB til GTP USB + er ikke hex fil til gratis download, hvad der er bedre? GTP USB eller GTP USB Lite? Jeg vil gerne programmere PIC: 16F628A, 16F84, 12F675 og 18F2550 jeg har klon ICD2 (potyo1), men det virker ikke :-( så jeg vil lave noget enklere Tak.

Min Junebug kit (PICkit2) er bedre end den GTP langt.

GTP USB + er ikke gratis. De andre er. Forslag: glemme alt om GTP og opbygge en PicKit2. Blueroomelectronics har en fremragende kit (Junebug). Det er dog begrænset til 5V enheder. funnynypd har også en glimrende kit. Det programmer både 3v og 5v enheder, men bruger SMT / SMD komponenter (ikke så let at bygge). Sidste jeg hørte, blev han solgte PC bestyrelser for 1 cent (plus en rimelig shipping gebyr). Også, jeg tegnede den oprindelige skematisk i Eagle på et enkelt-sidet board med alle gennem-hul komponenter (og et par udskiftninger). Layoutet er ikke smuk, men det virker. Du er velkommen til at forbedre layoutet efter behov. Kontroller følgende link: http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=296916&highlight=pickit2+th+components Eller bare købe en original. De er ikke meget dyre. (Omkring $ 50US)

Jeg ved, men jeg har brug for noget nemt at bygge. Mit spørgsmål er: Kan GTP USB Lite-programmet disse PIC:
16F628A, 16F84, 12F675 og 18F2550
?

Gå efter pickit2 klon af junebug, dets bedre og understøtter debugging ... Det eneste, du kan blive aflyttet om, er inductor, kan du trække den fra simpel transformer wire som jeg gjorde. Det var oprindeligt min eneste tøven at gå efter, programmør ... Junebug er eqully simpelt som det GTP uden større del tæller eller noget, kan du korte afløbet kilden til mosfet vises, hvis du ikke har dem.

[Quote = MeeVal] Jeg ved det, men jeg har brug for noget nemt at bygge. Mit spørgsmål er: Kan GTP USB Lite-programmet disse PIC:
16F628A, 16F84, 12F675 og 18F2550
[/quote] Ja?. Den GTP usb kan programmere mere end PIC er. Men jeg stærkt anbefale dig at gå til PicKit2, Brenner eller Junebug for enkelhed og bedre fremtid. Jeg var selv ved hjælp af GTP Lite. Men efter jeg brugte PicKit2, jeg fandt det faar mere bedre end senere. Held og lykke

Takket være en masse. Jeg tror, at en vil gøre GTP USB Lite, fordi det er nemmeste. Efter at jeg vil lave nogle bedre programmør (men jeg må finde ud af nogle diagrammer, PCB ...) endnu engang tak

Den Junebug er ikke mere kompleks end GTP plus firmware er en del af MPLAB eller PICkit2 2,55 Det er både en programmør & debugger, plus det også omfatter en 3-kanal Logic Analyzer. Bare den øverste halvdel af den skematiske, er alt hvad du behøver for at bygge.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back