hvoraf den ene har et lavere strømforbrug?

E

eexuke

Guest
Hej, Der er to valgmuligheder for min on-chip hukommelse: 1) en 2k hukommelse 2) to 1k hukommelsen Hvis adgang til strømmen er taget hensyn til, hvilket valg har et lavere strømforbrug? I min forståelse, vil den anden være bedre, da adgang til en mindre hukommelse brug for mindre strøm. Mange tak på forhånd!

[Quote = eexuke] I min forståelse, vil den anden være bedre, da adgang til en mindre hukommelse brug for mindre strøm. [/Quote] Du er korrekte. Da der i løbet af en hukommelse kun adgang 1k hukommelse skal være aktiveret, to 1k hukommelse er bedre for lav effekt

2k kan forbruge mindre strøm. to 1k har to led i analog del som sluttrin,

[Quote = funzero] 2k kan forbruge mindre strøm. to 1k har to led i analog del som sluttrin, [/quote] Jeg tror, han taler om onchip registre, som doesnot har nogen analoge kredsløb ...

[Quote = whizkid] [quote = funzero] 2k kan forbruge mindre strøm. to 1k har to led i analog del som sluttrin, [/quote] Jeg tror, han taler om onchip registre, som doesnot har nogen analoge kredsløb ...[/quote] ja, jeg taler om on-chip registre. Men hvis det er on-chip SRAM eller indlejret-DRAM, som man vil forbruge mindre strøm? Tak!

Ikke helt sikker på embeded DRAM. For embeded SRAM, 1. Statisk tilstand (ingen adgang til SRAM overhovedet). Statisk magt 2k SRAM er lidt lavere end 1kx2 SRAM, da 1kx2 ville have kopieret colume / række dekodere, fornuft forstærkere og andre bilister. Men det samlede statiske effekt er meget lille, på mindre end 100uW rækkevidde 2. Driftsmåde (normal læse / skrive). Aktiv magt 1kx2 er lavere, eftersom hver 1k SRAM har færre buffere og mindre område. Henry

Hvis vi kun betragter on-chip SRAM, vil 2 1K SRAM forbruge mindre strøm. Men der måske nogle ekstra logik du skal tilføje for at kunne bruge 2-1K SRAM, så for hele løsningen, du har brug for at tage højde for dette.

For strømforbrug: to 1k SRAM er bedre for chip-området: Den ene 2k er bedre, fordi forstand amplifierx2

[Quote = rebel] Det shud ikke gøre nogen væsentlig forskel, uanset valget. [/Quote] Det er virkelig gør forskellen. Hvis on-chip DRAM anvendes, med to 1k dram, en af dem kan udbrændingsfasen, mens den anden arbejder for lavenergidesign. På denne måde kan strømforbruget reduceres betydeligt. men i virkeligheden, til high throughput applikationer som CPU eller andre hukommelsesbåndbredde kritiske spørgsmål, er det ikke sandsynligt, du kan gøre det på denne måde, da hastigheden på hukommelsen begrænse de samlede resultater, og du har brug for al den ledige hukommelse for at køre i parrellel.

To 1K DRAM Shoud har lavere effekt, som normalt erindringer er adskilt i banker med forskellige adresser, så programmører som regel adgang til hukommelse på formål, mens CE af DRAM vil være gated off, hvis der ikke brug og så kun lækager sker, som er lille.

DRAM vil være lavere ydelse og mindre område. SRAM vil være hurtigere og mindre kompleks controller logik.

Her godt strømforbruget det hele afhænger skifte aktivitet nd andre ressourcer, Eksempel ur, Hvis VR bruger 2k ram dvs 2k registre til at lagre og dermed sitching aktivitet er mere for uret, da vi r ved hjælp af 2k registre, dermed mere effekttab. dermed 2 1k væddere med ekstra kontrol logik således, at kun én kan bruges ad gangen, bruger mindre strøm. Hope u alle forstået, tak

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back