Hvordan arbejder en DC relæ til at bruge det med 16F84???

T

terka

Guest
Jeg så en kreds med en PIC kontrollerer et 12 volt DC relæ ... en transistor til kobling formål og en beskyttende diode ..... min dude er.Den transistor skal være i konstant on / off til at gøre en spole af relay genererer et elektromagnetisk felt, for relay operere (skifte funktion)????noget lignende PWM???, eller relæet er ON, når transistor er tændt?

I dont know, hvordan et relæ virker det i DC mode som energikilde for tændspole af relay .. Jeg ved, hvordan et relæ værker i AC mode med V = L * d (i) / d (t) til at generere en electromagentic område og relay er ON (normal åben for tæt ændring)

Sorry for mit dårlige engelsk

Hjælp mig venligst

Tak

Udgangssignalet fra en PIC normalt ikke er stærk nok til at føre et 12V DC relæ.Derfor er en transistor er forpligtet til at øge magten til at føre motorkøretøj relæet.Når der er en jævnstrømsforsyning tværs primære tændspole, relæet vil blive Energitilfoerslen og kontakt vil blive lukket.Der er kun få typer relay,
f.eks normalt åben eller normalt tæt relæ.

Du skal bruge en 12V DC relæ først.Derefter skal du køre det via en transistor.Du skal bruge en række modstand (R1) fra PIC output pin til transistor base og en anden en modstand (R2) fra base til emmiter.R1 = 1-3,3 Kohms afhængigt transistorer gevinst.2,2 K er næsten altid OK.Så R2 = 4,7 til 10 Kohms, foretrukket er 4,7 K.

Nu har i tankerne, at PIC er supplieed ved 5V og relæ ved 12V.Så du har brug for to forskellige spænding leverancer, medmindre du finder en 5V DC relæ.

I råd til at bruge god filtrering af relæet's udbud med henblik på at undgå Nulstilling af PIC skyldes spidsværdier forårsaget af relæet under aktivering.

HejJeg forstår det, men hvordan DC nuværende kan producere en elektromagnetisk felt for at aktivere fordelingsstationerne relæ, hvis en tændspole (trissen) i DC i en kortslutning???

Jeg tænker over V = l * d (i) / d (t), hvor (i) er ved at ændre sig, så jeg dont understant at DC stedet AC nuværende

Thats er mit problem,
det er jeg dont forstå.

Tak

Den nuværende gennem spolen producerer magnetfeltet.Relæet har en elektro magnet for at skifte det.
Jeg tror, du får forveksles med en transformer, der kræver et skiftende magnetfelt til at producere strøm i en ledning.
Spolerne i relæet har mange viklinger.Modstanden er ganske høj.~ 1K.

Når der er aktuelle (DC eller AC) flyder gennem et stykke dirigent, et magnetisk felt vil blive skabt omkring dirigent.Jeg tror du har forvekslet både Faraday's lov og Ampere's lov.

Faraday's lov
http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/electric/farlaw.html

Ampere's lov
http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/magnetic/amplaw.html

.

Kort sagt bredbånd af DC relæ vil generere en konstant magnetfelt..

Selv hvis du giver vekselstrømforsyning til en spole, magnetfeltet genereres ville derefter ændre regelmæssigt af tid
og dermed generere en elektromagnetisk bølge.CMIIW

Et magnetfelt er nok til at forårsage virkelig at skifte.

Nu dette gør mig gad vide, hvad er egentlig forskellen mellem AC-relæer og DC relæer, i form af den interne struktur??

Nogle interessante explenations kan du finde her:
http://www.eng-tips.com/viewthread.cfm?qid=59361

irfansyah wrote:

.
Kort sagt bredbånd af DC relæ vil generere en konstant magnetfelt.

.
Selv hvis du giver vekselstrømforsyning til en spole, magnetfeltet genereres ville derefter ændre regelmæssigt af tid og dermed generere en elektromagnetisk bølge.

CMIIWEt magnetfelt er nok til at forårsage virkelig at skifte.Nu dette gør mig gad vide, hvad er egentlig forskellen mellem AC-relæer og DC relæer, i form af den interne struktur??

terka wrote:Solid State Really: sine værker gerne opto-par, et ført indersiden af pakken aktiverer relæet, Det har mere liv end electromecjanics relay

http://www.mikroelektronika.co.yu/english/product/books/PICbook/7_05chapter.htm

WOW midepja

Jeg forstår alle, jeg var forvirret over transformator og nuværende induktion

Thanz til alleTerkaLagt efter 33 minutter:Hej igen

Hvilke typer relæ kan jeg bruge til at aktivere funktioner??Tak

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back