Hvordan at afgøre værdien af de Kompensér Capacitance?

W

wjxcom

Guest
Sådan at afgøre værdien af Kompensér Capacitance, dvs CC når designe en OPA?I bogen "CMOS Analog Circuit Design" writed af Allen, fandt jeg på grund af den anden pol p2 = gmII / CL, nul z = gmII / CC, og GBW er GMI / CC, så vi kan vide, at CL = 2.2 CC, hvor CL er Load Capacitance.

Men i de fleste condiction, CC ikke kun afhænger af Load Capacitance, dvs CL, men afhænger også af parasitten Capacitance, dvs C01, for eksempel formlen i den vedhæftede fil, kan vi finde, at CC er beslutte af CL og C01.

Mit spørgsmål er: når vi begynder at designe OPA, vi ikke kender værdien af w / l, så vi ikke kender værdien af C01 either!Altså, for eksempel fra formlen i den vedhæftede fil, hvordan man kan bestemme værdien af de Kompensér Capacitance, dvs CC når de begynder at designe en OPA?

Hjælp mig venligst, thanx!Formlen kan findes i dokumentet "En erstatning strategi for Two-Stage

writed by G. Palmisano and G. Palumbo.

CMOS Opamps Baseret på gældende Buffer "writed
ved G. Palmisano og G. Palumbo.
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

yaxazaa skrev:

normalt 20% af belastningen loft for reglen om thrump

Jeg tror, du er nødt til at overveje GBW, kondensator størrelse og fase-margin (med kompensere resistor) sammen.Formel beregning kan kun give en runde værdi.

Du bør ikke forsøge at komme med en nøjagtig værdi for Cc, før du selv begynder konstruktionen.Bedre, prøv at finde en startværdi, som du senere kan optimere, når du har mindst én itteration af designet.Et godt udgangspunkt er GBW = gm1/Cc.Du bør kende GBW som et spec til dit design.Du kan anslå GM1 hvis du ved, hvor meget strøm du har råd til den første etape.Start fra her.Det vigtige punkt er at starte design afterall, er det ikke?
Nogle gange, Cc er fuldstændigt defineret af støj overvejelser fra noget kT / Cc

Jeg tilføje, at den kompensation kondensator Cc styrer både dræbte sats og åben sløjfe båndbredde, hvor f.eks SR = ISS / Cc AMD BW = gm2/Cc.

SR formodes at være givet som en spec.Også kan åbne kredsløb båndbredde fik fra de specs af open loop forstærkning og enhed-gevinst frekvens som Wu = Ao * BW.

Jeg håber jeg har hjulpet dig!

Jeg noly brugt to-trins opamp i pipeline ADC.
I vores design, valgte vi Cc ifølge SNR, dvs Cc er valgt i henhold til støj spec, store Cc -> lav støj, også store strømforbrug.
vi forsøge at vælge den mindste værdi af Cc at minimere magten.

BR
wdd

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back