Hvordan at bekræfte w / l af denne MOS Transistor

W

wjx197733

Guest
Hej alle, jeg er en frisk mand til at designe analoge kredsløb.

Disse dage jeg designe en simpel OP, som du kan se i den vedhæftede fil.Den vigtigste parameter af OP er:
VDD = 5V, SR> = 10V/ľs (CL = 5pF), f-3dB> = 100kHz (CL = 5pF), et lille signal gevinst på 100V / V, 1V <= ICMR <= 4.5V, og Pdiss <= 1mW.Brug parametre for KN = 110ľA/V2, KP = 50ľA/V2, VTN = 0.7V, VTP =- 0.7V,
λN = 0.04V-1 og λP = 0.05V-1.

W / l fleste MOS er blevet bekræftet, men bekræfter w / l M8 er så svært for mig.hvis jeg erstatte M8 af en aktuel socrce, der ikke har noget problem, så jeg tror, w / l mest MOS er rignt.

Hvordan man kan designe w / l M8?hjælp mig venligst!
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Jeg kunne ikke se nogen M8 i din skematisk ... kan du se det?

Jeg tror, det er ikke M8, men M7, fordi jeg har det samme spørgsmål.

M3 og M4 spille en rolle på:
1) frekvensgang: De indfører en dublet.givet dig GBW, jeg ting, som dobbeltslag indført ved M3 / 4 vises efter ft Du kan udlede maksimum W * L
2) PSRR: du har ikke nogen specifikation
3) gevinst: DC gevinst er GM1 / (GD1 gd4).Dette giver dig mindst L
4) Støj: Dette giver dig mindst W * L
5) Offset: Dette giver dig mindst W * L samt minimum L

Fortsætte med at foretage en analyse med de resterende parametre, du har.

Denne procedure vil give dig som resuslt et rum af acceptable løsninger.

Tja, hvis det er M7, så er det ikke fungerer som en aktuel kilde.I virkeligheden som den er nu, hver enkelt af M6 og M7 arbejder med = 2.5v Vgs og M5 også.Men du vil have din nedre grænse for den ICMR at være 1V og i så fald så M5 er allerede i lineær (ohmsk) tilstand, som ikke er godt.Hvis du insisterer på denne måde bising du nødt til at ændre størrelsen på M7.Du kender den nuværende og størrelsen af M6 - beregne Vgs6.Så Vgs7 = VDD-Vgs6 og Vsb7 er lig med Vgs6 - brug den til at beregne Vt af M7.Så med den nuværende, Vgs7 og Vt7 beregne W / L.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back