Hvordan at reducere modstanden fejl i IC-processen?

G

gaom9

Guest
Hej,
Jeg vil gerne vide, hvordan man kan reducere den modstand fejl i IC proces.Som jeg ved, at modstanden er svært at foretage nøjagtige.Der er ofte en stor fejl med det, for eksempel, vil det mest præcise polyresistance har A15% fejl fra den proces, som indeholder implantation og fejlen i masken.Men A15% er for stor til mig, hvordan man kan reducere det, og gøre modstand mere nøjagtige.Og en måde er at bruge den præcise modstand ud fra chip, men på denne måde ikke lever op til mig.Mit formål er at reducere fejl til A5% uden at tilføje ekstra proces, er det muligt?Tak!
Venlig hilsen!

hej!

forhåbentlig, er det muligt at reducere virkningerne af den modstand variation, selv under 5%.
du nødt til at bruge forholdet modstand.
faktisk, at forholdet mellem disse modstand, hvis værdien af to resistens varierer omkring 20%, så vil få bedre nøjagtighed.

Endelig kan du prøve at bruge resistens som nøgletal.

håber denne hjælp.

hilsen.

imar skrev:Endelig kan du prøve at bruge resistens som nøgletal.

malizevzek skrev:men modstanden forholdet er ikke rigtig en modstand, er det?

En del af modstanden fejl kan mindske ved at have nogle hensigtsmæssige i layout design.
Poly trykbarhed er en potentiel kilde til fejl.At afbøde dette blot stigning poly bredden i modstanden design.
Poly ætsning er en anden potentiel kilde.Opret en modstand matrix (3x3 eller 5x5) slutanvendelse centrum resitor alene.
Terminal modstand skal være ubetydelig.Øge antallet af kontakter poly til metal med henblik på at reducere deres modstand og gøre dem så tæt som muligt på Silicide Block lag.
Dette kan medvirke til at reducere fejl, men som malizevzek allerede nævnt, er det vanskeligt at have mindre end 5% fejl fra nominelt.
Hvis du har mulighed for at tune dit kredsløb, kan du trække 2 lige store modstande med en fælles-barycentrum konfiguration og måle 1 af dem.På denne måde du kender den anden med en fejl mindre end 1-2%.

Håb thi kan hjælpe.

Så jeg er nødt til at overveje denne fejl i design.Nogle fejl kan tolereres, men i min bias kredsløb, den fejl af resistens vil medføre et stort problem, min bias kredsløb er en bandgap kredsløb vil en modstand.Og er der nogen bias måde uden modstand, men har en god stabil parameter?

Tak!
Venlig hilsen!

Hvis denne modstand værdi er så afgørende for dig, kan du stadig bruge on-chip kalibrering.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back