Hvordan at sætte en bmp om en lcd

D

Dark Angel

Guest
Jeg begynder programmering i C en grafisk LCD 128x64. Jeg fandt nogle programmer kaldes bmp2lcd, der ændrer en bmp fil til et array, men der er ingen eksempel på brugen af det. Hvordan kan du sætte dette på en grafisk LCD-skærm. Er der nogen har eksempler? Tak I'v googled, men kun fundet de programmer og ingen af dem forklaret, hvordan man bruger det.

Allerede fundet denne hjemmeside. Tak alligevel. Jeg bruger et program, bmp2lcd der gør header-filen fra den bitmap, som du medtager i c-filen. Header fil indeholder en array, men jeg virkelig ikke hvad jeg skal gøre med det. (Jeg er ikke ekspert i indlejret c). På MP3-afspillere med grafisk skærme er for eksempel de definerede knapper, men jeg ved ikke, hvordan dette gøres.

Hvilken type af compiler og mikrocontroller at du programmerer?

På dette tidspunkt Jeg bruger en Atmel 8515 med AVR-gcc compiler. Efter at have testet / læring jeg ønsker at bruge det med en HC12. Men noget eksempel er velkommen. De fleste eksempler i nettet er for tegn vises.

Hej, http://www.indata.si/grega/ har nogle AVR GCC kode for grafiske LCD'er baseret på HD61202 eller KS0108. Du kan usa, at som bunden af dit projekt. Med hensyn til hvad gør med header du får. Aktiver venstre controller Set Page og kolonne adresse 0. Sendt 64 byte fra filen. Aktiver venstre controller Set Page og kolonne adresse 0. Sendt 64 byte fra filen. Gør alle de ovenstående 7 flere gange, hvilket øger sidens adresse hver gang. Nu har du dit billede på skærmen. Jeg håber dette hjælper.

Program til at styre en T6963C-baseret 240x64 pixel LCD display ved hjælp af PC's Parallel Port (LPT1:) i tovejs-mode skrevet i Microsoft Quick C

Gå til http://www.ucos-ii.com/ og få et kig på UC / GUI, er de en masse velstruktureret C skrevet biblioteker, kan de skrive på en LCD-bogstaver, tal med forskellige skrifttyper og også bitmaps. A.

Tak for hjælpen. Filerne fra http://www.indata.si/grega/ virkelig hjulpet mig ud togeter med vejledningen fra Direnc. For nu bmp arbejder på det samlede displayet. Næste ting at lære er hvordan man kan sætte en lille bitmap på en position på LCD-skærmen. Tak for links og hjælp fra alle.

TURN HTE bmp til DAT, at LCD kan udskrive på! Det er 8bit data! se lcd dokumenter og indstillinger!

Hej alle, Kan du hjælpe mig? JEG HAR ET GLCD 64x128 med LABEL SC12864J4, men jeg havde ikke søge på dataarket i det. Hvem har sendt mig PLEASE Thanh

Sluk hætter er shoooooooooouting, Dette indlæg er 4.5yrs gammel :!::!::!:. For at placere bmp på glcd enten skrive din egen kode basale / c / asm osv osv eller finde bmp konverter. : |

Hej til alle! Til grafisk design til grafisk monokrom LCD-moduler op til 240 x 128 pixels, baseret på bitmap-filer eller JPEG billedfiler, kan du besøge bitmap2LCD.com A freeware betaversion af bitmap2LCD vil være klar til download i slutningen af Janaury 2008. En konfigurerbar oversigt over konstanter er genereret i en header fil til C-compiler, og det giver maleri og tekstskrivning funktioner. Med venlig hilsen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back