Hvordan at tilføje temperaturen feje i tran simulering?

P

Pipeline

Guest
Med andre ord, jeg vil gerne simulere et kredsløb præstation i løbet af temperatur på gang = 20ns eller 100 ns. takket være en masse!

Du kan spare op til tiden = 20ns eller 100ns under TRAN simulation, så gør temp feje til at bruge disse op! Jeg tror, du kan prøve denne metode!

[Quote = Babbage] Du kan spare op til tiden = 20ns eller 100ns under TRAN simulation, så gør temp feje til at bruge disse op! Jeg tror, du kan prøve denne metode! [/Quote] Hvordan at gøre? Kan du give os detaljeret beskrivelse? Tak!

Du kan slå op i den kontrol erklæring:.. OP såsom OP 100N

For Analog kunstner, kan du indstille en Trient analyse og lave en parameter analyse, så plot værdierne på 20ns og 100ns. For hspice, kan du bruge TEMP som det andet feje var forbigående analyse. Brug. Måle erklæring for at få værdierne på 20ns og 100ns.

tak! Men jeg ved ikke, hvordan du tilføjer en parameter analyse i tran analyse i Spectre ved hjælp af grafiske brugergrænseflade.

[Citat = Pipeline] tak! Men jeg ved ikke, hvordan du tilføjer en parameter analyse i tran analyse i Spectre ved hjælp af grafiske brugergrænseflade. [/Quote] På din sag (du vil gøre, forbigående analyse, mens feje temperatur), bør du bruge "Parameter Analysis" værktøj. 1. opsætning af forbigående som sædvanligt. 2. Vælg menuen "Parameter Analysis" fra "Tools" sub-menu. 3. Indstil Variabel navn Sweep1 til "TEMPDC". Du kan også få dette navn af menuen: Opsætning / Pick Navn til Variabel / Sweep 1 ... 4. Udfyld de andre felter, og vælg menuen "Analyse / Start". Hvis du ønsker at plotte node spænding af netto VOUT på tidspunkt 20ns og 100ns, kan du indstille de udgange (i ADE vindue) som følgende: 1. Vælg menuen "Udgange / Setup ..." 2. Sæt navn for at VOUT @ 20ns (kan være hvad som helst) 3. Sæt udtryk for værdi (VT ("/ VOUT"), 20N) 4. Klik på "Tilføj" for at tilføje expresion. 5. Definer VOUT @ 100ns på samme måde.

Jeg har endnu et spørgsmål. Jeg vil også gerne tjekke dens AC præstation, men jeg kan ikke bruge den samme mothed til at gøre en AC-analyse i forbigående sim. Vil du give mig en tjeneste? tak!

Du kan bruge den samme metode som i forbigående analyse undtagen output opsætning. Du kan bruge VF til at erstatte VT. For eksempel (dB20 (VF ("/ OUT")), 0, 1, "falder") på tværs vil give unit-gevinst båndbredde af en opamp.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back