Hvordan at vælge den rigtige Potentiometers

R

robertrobert905

Guest
Hej Jeg laver en cykel håndtag med en Potentiometer er knyttet til den, så Potentiometer vil rotere med håndtaget, og potentiometer vil være i stand til at fortælle mig, hvad retning styret drejes. Potentiometeret vil blive drevet af USB af en computer eller et batteri (5 - 9 V, ubeslutsom endnu) tog jeg til Digikey at købe dem, men der er så mange parametre at vælge imellem, jeg har ikke idé om, hvad skal kigge efter. [Url = http://search.digikey.com/scripts/DkSearch/dksus.dll?Cat=262965] Rotary - Linear | Digi-Key [/url] Her er et par parametre, som jeg har brug for hjælp med: Resistance, Rotation , Antal Tænder og temperaturkoefficient. For eksempel, hvor der i min ansøgning mit mål er at være i stand til at læse præcist værdien af potten, så jeg vide, hvilken retning og hvilken vinkel styret er, hvilken modstand skal jeg vælge?

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- Post tilføjes 03:49 ---------- Forrige post var på 03:45 ----------</span></span>
min teori for modstand værdi er, at jo højere modstand puljen, jo mere variation vil jeg få for min udgangsspænding, når jeg tænder puljen, vil dette gøre mine behandlinger mere nøjagtige.

Hej Jeg tror, du skal først afslutte din ansøgning parametre som, hvor mange omdrejninger din cykel håndtag er tilladt at gøre. det temperaturområde, hvor banen er i drift. som for den værdi, jeg tror, det vil afhænge af den måde, du måler modstanden. 8)

Hej tak for svaret. rotation vil blive begrænset til en max på 300 grader, så jeg tror det indre igen skal være de bedste. Min forståelse er, at hvis det er en 2Sluk pot, det betyder modstand af potten vil variere fra 0 til max, når du tænder den 2x indkredse. Med hensyn til temperaturen vil det være i stuetemperatur, så mellem 10 grader til 30 grader celcius. men hvad betyder det, eller hvad er anvendelsen af ppm / C? endelig for modstanden værdi, vi måler udgangsspænding. Så vi har et batteri som strømkilde, vi indsætter puljen og måle udgangsspændingen

hej jeg enige om, at 2 omgang potentiometer vil være bedst. potentiometer temperatur egenskaber vil ikke genere dig meget i dit nuværende projekt. bruge en ADC til at måle spændingen på potentiometeret vinduesvisker kalibrere yderste venstre position, yderste højre, og midterposition.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back