hvordan at variere hastigheden af ​​en jævnstrømsmotor?

P

popoyboys

Guest
kan nogen hjælpe mig hvordan man laver et 12-volt dc motor arbejde ved varierende hastighed? kan nogen deler nogle kredsløb eller ideer med det? ikke at variere hastigheden påvirker drejningsmoment af jævnstrømsmotoren?

Standard metode er at anvende impulsbreddemodulation af den drivende spænding.

Er der nogen her har at kredsløb? er der nogen måde jeg kunne løse dette problem andet end med en PWM teknik som nævnt her?

Du kan gøre det ved hjælp af lineær regulator, men denne metode er energimæssigt ineffektive .. Hvis du ønsker at studere mere om lineære regulatorer google efter noget lignende LM317, LM350, eller lignende .. På den anden side kan en enkel PWM styring af en jævnstrømsmotor realiseres med 555 timer .. Her er flere detaljer: http://www.dprg.org/tutorials/2005-11a/index.html Hilsen, IanP

til meget hastigheden af ​​en jævnstrømsmotor man skal variere den aktuelle. tænk på en konstant spænding strømforsyning med en serie POT modstand af enorme watt rating. det er alt hvad du behøver. enkle spørgsmål, enkle svar held og lykke Mr.Cool

PWM er den mest effektive metode, både kontrol-og lav hastighed drejningsmoment. Tjek nogle af de RC modellering og modeljernbane steder for nogle fede idéer.

Åh ja du har brug apulse bredde modulator ic og apower transistor, så du kan styre hastigheden ved at ændre duty cycle

sikkert at variere en hastighed på en jævnstrømsmotor påvirker drejningsmoment. men u kan beregne ur ønskede hastighed, holde ur moment constent.everything afhænger af, præcis hvad u brug for. og PWM er den mest effektive måde, og det er nemt at implementere ....

Jeg havde en 2-leder DC boremaskine, der kunne fremskynde kontrol! hastigheden målingen blev opnået ved at se på strømimpulser og drevet modificeret til at opretholde den krævede hastighed for varierende belastninger. Normalt 3 ledninger (eller en form for tilbagemelding) ville blive anvendt

Faktisk den hastighed, med jævnstrømsmotoren varierer med spændingen over det. Det fremstillede drejningsmoment varierer med den aktuelle. Jeg indser det er et gammelt indlæg, men sikkert, at spørgsmålet vil poppe op til en anden ;) Jeg er enig med Mr. Cool på brugen af ​​en POT. Enten bruge det i serie med motoren eller bruge det i en spændingsdeler konfiguration. Jeg er faktisk at spørge mig selv, der er bedst, at hvordan jeg endte på denne post.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back