Hvordan bekræfte w / l af produktionen fase?

W

wjxcom

Guest
Hej alle: kig på banen.selv om der allerede har markeret de w / l af transistoren Q10 og Q11, jeg ved ikke, hvordan man kan bekræfte, w / l af Q10 og Q11.

Jeg tror, de ydre belastning modstanden RL bestemmer belastningsstrøm og dermed dimensioner outputenheder Q10 og Q11.Lad os antage, modstand af den belastning, RL, der er AC koblet til produktionen i de op-amp er 50Ω, så for et udgangssignal med 2-V peak-to-peak spændingen svinger, OP-amp output varierer fra 0,5 til 2.5v ,

Men nu, hvordan du bekræfte den største kilde og stroemabsorptionen af Q10 og Q11?

Hjælp mig plz, thanx!!
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Kære wjxcom,

Hvis output swing er passende i din forstærker, så bør vi overveje output stigende og faldende gang, dette er dertermined af produktionen kondensator og gennemsnitlige output source / stroemabsorptionen, right?så jeg ved ikke, hvorfor har du brug for maksimal source / stroemabsorptionen?Af den måde, hvorfor har du vælge så stor en erstatning kondensator?dette vil påvirke produktionen stigende / faldende tid og reducere unit-gevinst båndbredde, right?

Venlig hilsen,

wjxcom skrev:

Hej alle: kig på banen.
selv om der allerede har markeret de w / l af transistoren Q10 og Q11, jeg ved ikke, hvordan man kan bekræfte, w / l af Q10 og Q11.Jeg tror, de ydre belastning modstanden RL bestemmer belastningsstrøm og dermed dimensioner outputenheder Q10 og Q11.
Lad os antage, modstand af den belastning, RL, der er AC koblet til produktionen i de op-amp er 50Ω, så for et udgangssignal med 2-V peak-to-peak spændingen svinger, OP-amp output varierer fra 0,5 til 2.5v ,Men nu, hvordan du bekræfte den største kilde og stroemabsorptionen af Q10 og Q11?Hjælp mig plz, thanx!!

Hej philipwang: Jeg tror, at alle de MOS-transistor af en OPA bør være mætte regionen, right?og mætte regionen har et forhold til det gældende, at passere MOS-transistor, right?

Q11 flyt kilden eller stroemabsorptionen, Q10 og Q11 bør være i mætte regionen, så jeg skal bekræfte kilden eller stroemabsorptionen.På samme tid, aktuel kilde eller vasken har forbindelse med den belastning modstand RL, så for et udgangssignal med 2-V peak-to-peak spændingen svinger, OP-amp output varierer fra 0,5 til 2.5V, og RL er 50Ω, hvordan kan jeg bekræfte, w / l Q10 og Q11?

Eller er der er anden måde at bekræfte, w / l Q10 og Q11?

Kære alle: ingen kan hjælpe mig med at løse dette spørgsmål?eller måske jeg ikke expatiate mit spørgsmål detaljeret?

Kære wjxcom,

Ja, du har ret.Men output transistor skal være i mætning region?Idealy der er altid en transistor i afbrød regionen, så de nuværende effektivitet er størst.Det er, PMOS er åben, når ansvaret output belastning, og på samme tid NMOS er cut-off.NMOS er åben og PMOS er cut-off, når belastning dischargs.Right?Så vi er interesseret i drevet kapacitans af produktionen satge ikke foucus på sin tilstand.

Venlig hilsen,

wjxcom skrev:

Hej philipwang: Jeg tror, at alle de MOS-transistor af en OPA bør være mætte regionen, right?
og mætte regionen har et forhold til det gældende, at passere MOS-transistor, right?Q11 flyt kilden eller stroemabsorptionen, Q10 og Q11 bør være i mætte regionen, så jeg skal bekræfte kilden eller stroemabsorptionen.
På samme tid, aktuel kilde eller vasken har forbindelse med den belastning modstand RL, så for et udgangssignal med 2-V peak-to-peak spændingen svinger, OP-amp output varierer fra 0,5 til 2.5V, og RL er 50Ω, hvordan kan jeg bekræfte, w / l Q10 og Q11?Eller er der er anden måde at bekræfte, w / l Q10 og Q11?

Hej, philipwang: ja, der er altid en transistor i afskåret regionen.

men hvordan man kan tænke på fredfyldte nuværende?

Kære wjxcom,

Bedre egenskaber fredfyldte nuværende mindre.Så prøv din bedste fald den fredfyldte nuværende.Idealy det er nul (eller bare transistor lækstrøm), hvis altid en
output transistor er cut-off, men faktisk er det svært at få dette mål.
den struktur, du har tilsluttet er meget god til at kontrollere fredfyldte aktuelle.Andre midler omfatter adative belastning modstand og osv. Du kan søge i forbindelse IEEE papir.

Hilsen,

wjxcom skrev:

Hej, philipwang: ja, der er altid en transistor i afskåret regionen.men hvordan man kan tænke på fredfyldte nuværende?

Hej, philipwang: Det er så venligt af Dem at besvare mine quesions.Jeg tror, jeg har få hjælp fra dig, og jeg kan bekræfte, w / l af denne transistorer.

Thanx dig!

Jeg tror følgende bog skal hjælpe dig med at designe W / L af en produktion fase.Jeg brugte klasse AB med flydende aktuelle kilde.

Roubik Gregorian, Introduktion til CMOS-Op-Amps og Comparators, John Wiley & Sons, Inc., 1999.

Jeg vil også blik på Grå & Meyer.

Srivatsan

Hej, srivatsan: kredsløbet jeg føjet til den vedhæftede fil er fra bogen "Roubik gregoriansk, Introduktion til CMOS-Op-Amps og Comparators, John Wiley & Sons, Inc., 1999."

Jeg tror i denne bog på side 345, har ligningen 8,101 ikke vise, hvorfor bruge "1V" til at beregne vasken eller kilde aktuelle.

Jeg tror, du kan hjælpe mig.thanx!!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back